به گزارش پارس به نقل از مهر، بیژن زنگنه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت وصول بدهی های نفتی ایران، گفت: وزارت نفت هنوز پیگری پرونده بابک زنجانی بوده و هنوز معتقد است که سهم هر ایرانی از پرونده بابک زنجانی حدود ۱۱۰ هزار تومان است.


وزیر نفت همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص بدهی نفتی نیروی انتظامی به شرکت ملی نفت ایران، تصریح کرد: نیروی انتظامی حدود ۱۹۰ میلیون دلار به شرکت ملی نفت ایران بدهی دارد که در حال پیگیری وصول این بدهی نفتی هستیم.

رونمایی از دیپلماسی انرژی ایران

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید در تشریح دیپلماسی انرژی ایران، اظهار داشت: در طول چند ماه گذشته از مدل جدید قراردادهای نفتی کشور رونمایی شده و در حال بررسی نظرات کارشناسان داخلی و خارجی هستیم.

این مقام مسئول همچنین از تدوین بسته های جدید سرمایه گذاری در طرح های نفت و گاز کشور خبر داد و افزود: قرار است این طرح ها در قالب قراردادهای نفتی عملیاتی شود.

وی با اشاره به مذاکره و تعامل با شرکت های نفت و گاز خارجی، بیان کرد: مذاکره با شرکت های نفت و گاز خارجی ادامه دارد.

آخرین وضعیت عرضه نفت در بورس

زنگنه درباره آخرین وضعیت عرضه نفت خام در بورس هم توضیح داد: دستوراتی به منظور عرضه نفت در بورس صادر کرده ایم که به زودی چند هزار بشکه عرضه نفت در بورس آغاز می شود.

وزیر نفت با اعلام اینکه هم اکنون عملیات و کارهای تکنیکی به منظور عرضه نفت در بورس در حال انجام است، تبیین کرد: باید شرایط برای خرید و بارگیری نفت توسط بخش خصوصی از بورس فراهم شود.

ساخت ۱۰۰ جایگاه تک تلمبه ای بنزین

این عضو کابینه دولت با اشاره به توافق انجام گرفته با شهرداری تهران برای ساخت جایگاه های سوخت تک تلمبه ایف گفت: قرار است تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۳ مطالعه ساخت این جایگاه ها و تدوین یک برنامه عملیاتی به پایان برسد.

به گفته این مقام مسئول، با توافقی که با شهرداری تهران انجام گرفته، ساخت ۱۰۰ جایگاه تک تلمبه ای بنزین در تهران در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پایان با اشاره به افزایش نرخ کارمزد فروش سی. ان. جی، خاطرنشان کرد: افزایش نرخ کارمزد توجیه اقتصادی ساخت جایگاه های گاز با سرمایه گذاری بخش خصوصی را افزایش می دهد.