به گزارش پارس به نقل از مهر، مهدی کرباسیان در ملاقات با معاون و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت سی ام سی در تهران گفت: دو طرف باید تلاش خود برای فعال شدن و شروع عملیات اجرایی طرح تجهیز معدن زغالسنگ پروده ۴ طبس متمرکز کنند.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به پیگیری های انجام شده خاطرنشان کرد: بانک ملت به عنوان بانک عامل، آمادگی خود را برای پذیرش عاملیت اعلام کرده و طی هفته جاری به بانک مرکزی ارسال خواهد نمود.

همچنین معاون و نایب رئیس شرکت سی ام سی نیز دراین جلسه با اعلام آمادگی شرکت متبوع خود برای اجرای این پروژه اظهارداشت: متعاقب نهایی شدن مراحل فاینانس که در هفته آتی انجام خواهد شد، شرکت عملیات اخذ مجوزهای مربوطه را آغاز خواهد کرد.

لی گو او هوا (Li Guohua) درباره پوشش بیمه طرح نیز گفت: مراحل اداری بیمه پروژه از سوی بیمه گذار انجام شده و در گام بعدی نیز این موضوع برطرف می شود.

گفتنی است، قرارداد طرح تجهیز معادن زغال سنگ پروده ۴ با هدف تولید ۷۵۰ هزارتن زغالسنگ خام کک شو و ۴۵۰ هزارتن زغال کنسانتره در اختیار کنسرسیوم سی ام سی از چین و کانی کاوان شرق از ایران قرار دارد.

شرکت سی ام سی در سال ۱۹۵۰ میلادی برای فعالیت در حوزه ماشین آلات صنعتی تاسیس شد که از سال ۱۹۸۸ تحت نظارت دولت آن کشور فعالیت می کند و طی ۲۵ سال گذشته ۱۰۰ میلیارد دلار گردش مالی داشته است.