به گزارش پارس به نقل از تسنیم، پس از آنکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد کرد حق مداخله نظامی در اوکراین را دارد تنش ها در این کشور بالا گرفت و منجر به افزایش بیش از ۲ دلاری قیمت جهانی نفت شد.

روسیه، بزرگترین تولید کننده نفت جهان است و آرسنی یاتسنیوک، نخست وزیر جدید اوکراین گفته است که اقدام اخیر مسکو به استفاده از نیروی نظامی، اعلام جنگ به کیف بوده است.


پوتین روز شنبه از پارلمان روسیه درخواست کرد تا اجازه استفاده از نیروی نظامی برای محافظت از شهروندان روسی در اوکراین را صادر کند. رئیس جمهوری روسیه در گفت و گوی تلفنی با رئیس جمهوری آمریکا نیز در پاسخ به درخواست های غرب برای عدم مداخله در تحولات اوکراین، گفت که وی حق دفاع از منافع روسیه و اتباعش را داشته است.


بر اساس این گزارش، به دنبال این تحولات، امروز قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا با جهشی ۲ دلار و ۶ سنتی به ۱۰۴ دلار و ۶۵ سنت رسید.


قیمت نفت برنت نیز با یک دلار و ۹۰ سنت افزایش به ۱۱۰ دلار و ۹۷ سنت در هر بشکه رسید.
باراک اوباما و رهبران کشورهای انگلیس، آلمان و لهستان روز یکشنبه با ابراز نگرانی جدی نسبت به مداخله روسیه در اوکراین، آن را نقض قوانین بین المللی و تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی خواندند.


بر اساس آمارهای رسمی فعالیت ها در بخش کارخانجات چین در ماه فوریه به پایین ترین میزان در ۸ ماه گذشته رسیده، و احتمال کاهش جزئی رشد اقتصادی این کشور را تقویت کرده است که این مسئله می تواند مانعی در برابر رشد بیشتر قیمت نفت باشد.
افزایش تنش ها در اوکراین همچنین روز دوشنبه تاثیری منفی بر بازارهای سهام آسیایی گذاشت.