به گزارش پارس به نقل از تسنیم، قیمت سیب زمینی و پیاز با افزایش قیمت روبه رو بوده به نوعی که قیمت هر کیلو پیاز ۱۵۰۰ و سیب زمینی ۳ هزار تومان به فروش می رسد و با توجه به نزدیک شدن به روز های پایانی سال مردم نگران افزایش بیشتر قیمت این دو محصول هستند.

بر اساس پیگیری های انجام شده از میدان بزرگ تهران نسبت به وضعیت حجم بار موجود سیب زمینی و پیاز و دلیل بالا بودن قیمت آن، علی امامی کارشناس و مشاور اتحادیه بارفروشان با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت پیاز نو در میدان بزرگ ۶۵۰ الی ۵۵۰ تومان است، گفت: ۱۰۰ ماشین حامل بار پیاز در میدان بزرگ حضور دارد و هیچ کمبودی در این زمینه نیست و اینکه در مغازه ها با نرخ ۱۵۰۰ تومان عرضه می شود به وزارت صنعت و نظارت این حوزه برمی گردد.

وی در مورد سیب زمینی و بالا بودن قیمت آن ادامه داد: به دلیل کم بودن سیب زمینی قیمت آن در حال حاضر در میدان بزرگ ۲ هزار تومان است ولی تا ۱۰ روز آینده سیب زمینی نو از شهر جیرفت وارد بازار می شود و قیمت ها کاهش پیدا خواهد کرد.

مشاور اتحادیه بارفروشان در مورد قیمت سیب و پرتقال در میدان بزرگ، خاطرنشان کرد: با توجه به فراوانی میوه در سال جاری، قیمت سیب درجه یک ۳ هزار تومان، پرتقال درجه یک ۱۷۵۰ تومان و کیوی نیز ۳ هزار تومان در میدان بزرگ عرضه می شود. همچنین با توجه به ذخیره سازی بالای وزارت جهاد کشاورزی مشکلی در تامین میوه وجود ندارد.