به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که هفته گذشته جهت حضور در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۴ به بارسلونا سفر کرده بود، درباره این مجمع بزرگ فناوری بنیان اظهار کرد: این کنگره هر ساله در این فصل سال انجام می شود و بزرگترین فعالیت های علمی و نمایشگاهی در رابطه با موبایل و اینترنت است.

وی افزود: رویداد امسال نسبت به سال های گذشته بسیار گسترده تر بود و حدود ۸۰ هزار نفر از کشورهای مختلف جهان در این کنفرانس شرکت کردند.

او با بیان اینکه در مجموع این کنفرانس نقشه راه آینده اینترنت و موبایل را مشخص می کند، ابراز کرد: شعار این کنفرانس" متصل کردن حدود ۵۰ میلیارد وسیله، شی و فعالیت های مختلف از طریق اینترنت به یکدیگر" یا همان اتصال ماشین به ماشین بود.

واعظی با اشاره به اینکه تجربه نشان داده که سرعت فناوری در این عرصه آنقدر زیاد است که از هم اکنون می توان به تحقق این شعار خوش بین بود، گفت: حضور همه اپراتورها و اکثریت شرکت های PAP از ایران در این کنفرانس و دیدن دستاوردها و پیشرفت های دنیا در این سال ها و آگاهی یافتن نسبت به آینده، بر مسئولیت آن ها افزوده و مشوقی برای تلاش بیشتر آن ها خواهد شد.

وزیر ارتباطات همچنین خاطر نشان کرد: در حاشیه این کنگره با برخی از وزرای کشورهای دیگر به خصوص کشورهایی که در منطقه خود نفوذ بیشتری دارند، دیدار و گفت و گو داشتیم که در این دیدارها علاوه بر گسترش همکاری ها در آینده در حوزه منطقه ای و جهانی، برای کاندیداتوری ایران برای شورای ITU رایزنی ها و مذاکرات مفیدی صورت گرفت و تفاهمات و توافق هایی بین ایران و سایر کشورها در سطح شرکت های خصوصی صورت گرفته است.

وی افزود: در این راستا می توانم به علاقمندی بسیاری از شرکت های کره ای و غربی برای حضور در ایران و ارائه تکنولوژی جدید اشاره کنم.