به گزارش پارس به نقل از یکی از اولین برنامه های وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن توقف طرح مهر بود، اقدامی که نه روحانی در دوران پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به آن اشاره کرد و نه این که آخوندی تا پیش از اخذ رای اعتماد مجلس درباره آن سخنی گفت.

این در حالی بود که از همان روزهای آغاز به کار دولت تدبیر و امید موضعگیری ها در خصوص طرح مسکن مهر رنگ و بوی تازه ای به خود گرفت و پروژه های این طرح عامل ۴۰ درصد از تورم کشور معرفی شد. در نهایت نیز ادامه طرح مسکن مهر برای همیشه از برنامه های وزارت راه و شهرسازی کنار گذاشته شد و آخوندی بر تکمیل پروژه های باقیمانده این طرح تاکید کرد.

در حالی بیش از ۶ ماه از روی کار آمدن دولت یازدهم می گذرد، اما وضعیت پروژه های نیمه تمام مسکن مهر آنچنان که گفته می شود، مناسب نیست.

بررسی پرونده مسکن مهر در دولت دهم (در بازه زمانی شهریور ۹۱ تا بهمن ۹۱) حاکی از آن است که دولت به طور میانگین ماهانه ۸۰۰ میلیارد تومان به این طرح تخصیص داده، این در حالی است که در شش ماهه سپری شده از عمر دولت یازدهم یعنی از شهریور امسال تا پایان بهمن ماه تخصیص تسهیلات ۶۰ درصد کاهش یافته است.

این بدان معناست که میزان تخصیص منابع مالی به طرح مسکن مهر در دولت یازدهم ماهانه ۳۵۰ میلیارد تومان بوده است، این در حالی است که بانک مسکن به عنوان بانک عامل طرح مسکن مهر به وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده که مشکلی برای تامین منابع مالی جهت تکمیل پروژه های مسکن مهر ندارد، اما به دلایلی ماهانه بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام طرح مهر تزریق نشده است.

هر چند وزارت راه و شهرسازی همواره بر تکمیل پروژه های نیمه تمام مسکن مهر تاکید کرده، اما عملکرد شش ماه گذشته با تاکیدهای پیاپی همخوانی ندارد. مسئله ای که باعث شد شماری از نمایندگان مجلس اوایل هفته گذشته طرح استیضاح وزیر راه راه به هیات رئیسه تقدیم کنند و در نهایت نیز با قول آخوندی این استیضاح دو ماه به تعویق بیفتد.