به گزارش پارس به نقل از تسنیم، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از ورود قطعات هواپیما به کشور تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: درخواست ۴۰۰ ملیون دلار از صندوق توسعه ملی را برای خرید هواپیما داده ایم.

علیرضا جهانگیریان افزود: در بحث تسهیلات صندوق توسعه ملی برای خرید هواپیما شرکت های هواپیمایی را معرفی کرده ایم که آنها در حال دریافت این تسهیلات هستند.

وی با اشاره به اینکه درخواست تخصیص ۴۰۰ میلیون دلار برای خرید هواپیما را به صندوق توسعه ملی ارائه کرده ایم گفت: پروسه دریافت تسهیلات توسط ایرلاین های داخلی در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بازپرداخت این تسهیلات ارزی است اظهار داشت: با توجه به اینکه نرخ ارز نسبتا تثبیت شده است بازپرداخت تسهیلات به صورت ارزی خواهد بود.

جهانگیریان همچنین با اشاره به مذاکرات انجام شده برای ورود قطعات هواپیما به کشور گفت: تا دو هفته آینده قطعات جدید هواپیما وارد کشور می شود.

وی با بیان اینکه شرکت های هواپیمایی درخواست خرید این قطعات را می دهند اظهار کرد: قطعات هواپیما از کشورهای اروپایی وارد ایران می شود و در ناوگان هوایی مورد استفاده قرار میگیرد.

به گفته معاون وزیر راه وشهرسازی پروسه ورود قطعات هواپیما پس از توافقات ژنو آغاز شده و سرعت گرفته است.