به گزارش پارس به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در سنگاپور ۱۲۵۷ دلار بود و در بازار کامکس نیویورک نیز به همین قیمت معامله شد. طلا روز دوشنبه پس از اینکه به ۱۲۷۸ دلار که بالاترین رقم دو ماه گذشته بود، صعود کرد، یک درصد کاهش یافت.

نگرانی سرمایه گذاران نسبت به کاهش بیشتر میزان خرید ماهانه اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی آمریکا، تقاضا برای طلا را کاهش داده است. بهبود اقتصاد آمریکا موجب شد این بانک ماه گذشته ۱۰ میلیارد دلار از میزان خرید اوراق قرضه کاهش دهد و اکنون انتظار می رود در نشست دو روزه خود که از سه شنبه آغاز شده است، تصمیم مشابهی اتخاذ کند.

بر اساس گزارش رویترز، کاهش تدابیر محرک مالی به جذابیت طلا به عنوان پناه مطمئن سرمایه ضربه می زند و کاهش قیمت این فلز گرانبها را به دنبال خواهد داشت اما ضعف بیشتر بازارهای سهام ممکن است قیمت طلا را تقویت کند. طلا معمولا خلاف جهت سهام حرکت می کند و دارایی جایگزین برای دارایی های ریسک داری مانند سهام شناخته می شود. بازارهای جهانی سهام اخیرا به دلیل نگرانی ها نسبت به کندی رشد اقتصاد چین و خروج سرمایه از اقتصادهای نوظهور تحت فشار قرار گرفته اند.