به گزارش پارس به نقل از  باشگاه خبرنگاران، محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در گفت و گو با مجلس نیوز گفت: تا پیش از این تنها زمین خواران مربوط به استان تهران مورد پیگرد قرار گرفته بودند اما به تازگی در استان های دیگر رسیدگی های قضایی شروع شده است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: در این بین نیز تعدادی از زمین خواران در استان های مختلف به دادستانی همان استان احضار و برخی از مسئولان محلی نیز در جریان رسیدگی به این پرونده احضار شده اند.

پورمختار استان های تهران، گیلان و مازندران را دارای اولویت های رسیدگی توصیف و تصریح کرد: اراضی که در این داستان مورد تعرض قرار می گیرد از اساس اراضی ملی که متاسفانه بعضا مسئولان محلی و منطقه ای با هدف درآمدزایی از منابع طبیعی این اراضی را به کمیسیون ماده ۱۰۰ برده و در آنجا با پرداخت جریمه یک یا دو میلیونی قضیه تمام می شود.

وی از توقف ادامه زمین خواری در پرونده هایی که در کمیسیون اصل ۹۰ مورد رسیدگی است و خبر داد: بازداشت شدگان این موضوع افراد منتسب به شرکت ها و افراد حقیقی نیز وجود دارند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب برای برخورد با این موضوع و تقدیر از همراهی مردم در راستای اطلاع رسانی به کمیسیون اصل ۹۰ تاکید کرد: زمین خواری های مربوط به استان تهران در لواسانات و رودهن صورت گرفته و در حال حاضر نیز در حال پیشرفت است.