به گزارش پارس به نقل از تسنیم، احمد اصغری مهرآبادی در نشست خبری با اشاره به اینکه مردادماه سالجاری کارگروه مسکن اجازه داد تسهیلات فردی در مسکن مهر از ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان افزایش یابد اظهار کرد: این در حالی است که با وجود پیگیری های زیاد بانک مرکزی تاکنون از انجام این مصوبه خودداری کرده است.

وی تصریح کرد: در مجموع ۲۰۰ هزار واحد نیازمند افزایش تسهیلات هستند که در این صورت ساخت و ساز آنها انجام گرفته و فروش اقساطی تسریع می شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای این کار نیاز است گفت: برای ۲۰۰ هزار واحد هزار میلیارد تومان نیاز بود که وزیر سابق ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر برای شهرهای جدید در نظر گرفت که با احتساب وام های ۲۰ به ۲۲ میلیونی و ۲۲ به ۲۵ میلیون تومانی نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان در این رابطه هستیم.

اصغری مهرآبادی با اشاره به اینکه بانک مرکزی مصوبه کاهش بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر از ۲۰ سال به ۱۵ سال را ابلاغ کرد و گفت: این در حالی است که با مصوبه دولت قبل قراردادهایی برای افزایش بازپرداخت تسهیلات در مدت ۲۰ سال بسته شده است و نمی توان به صورت یکجانبه آن را فسخ کرد. از این رو برای بازگشت بازپرداخت به همان ۲۰ سال قبلی پیگیری های لازم را انجام می دهیم.

وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی همچنین مجوز وزارت راه را برای تبدیل دوران مشارکت لغو کرده است، گفت: یکی از مشکلات ما در مسکن مهر مربوط به بیمه و مالیات است. با وجود مصوبه دولت برای پرداخت ۵۲۰۰ تومان حق بیمه به ازای هر مترمربع الان ۱۱ هزارتومان مطالبه می شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این مسئله درست نیست. موضوع اضافه پرداخت بیمه را در جلسه چهارشنبه گذشته با معاون اول رئیس جمهور مطرح کردیم که قرار شد نامه ای در این رابطه بنویسیم تا این مسئله حل شود.

مهرآبادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه براساس مصوبه دولت مالیات هر واحد مسکونی طرح مهر ۳۰۰ هزارتومان است گفت: این در حالی است که هم اکنون به برخی استانها مانند اصفهان تا ۴ میلیون تومان یعنی حدود ۱۴ برابر بابت مالیات مسکن مهر مطالبه می شود.