به گزارش پارس  به نقل از روابط عمومی چهارمین کنفرانس بین المللی صنعت احداث و انرژی ؛ مهندس سید علیرضا قهاری افزود: در صورت ایجاد رابطه مناسب میان بانک ها و بخش خصوصی، واگذاری امور به بخش خصوصی و حمایت دولت، ساخت و ساز رونق خواهد گرفت و این امر نیز منجر به تحت پوشش قرارگرفتن دهک های نهم و دهم جامعه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: توجه به دهک های کم درآمدتر در بخش مسکن و کمک دولت به این اقشار با سیاست های تشویقی قابل کنترل است.

قهاری خاطرنشان کرد: در واقع طی ۲ الی ۳ سال اخیر به جای اینکه سرمایه های بانکی در جهت تولید انبوه مسکن مصرف شود به سمت تقویت طرف تقاضا هدایت شد و همین امر باعث شد بخش هایی از گرانی مسکن به دلیل همین سیاست های غلط ایجاد شود.

وی افزود: در واقع طی سال های اخیر تمام سیاست های مالی مربوط به مسکن در جهت ضد تولید بوده است و همین امر سبب ایجاد نامعادله بین عرضه و تقاضای مسکن شده است.

دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران اظهار داشت: میزان نقدینگی بانک ها از جمله تسهیلاتی است که برای تولید در بخش مسکن می تواند پاسخگو باشد و از سویی تقویت بنیه مالی بانک ها در راستای حرکت در جهت این سیاست ها می تواند موثر باشد.

قهاری اظهار امیدواری کرد که با توجه به انتخاب شخصی مناسب به عنوان وزیر راه و شهرسازی، سیاست های ساخت و ساز کشور در ماههای آینده سر و سامان مناسب یافته و ساخت و ساز در کشور جان تازه ای پیدا کند.

قهاری افزود: دولت یازدهم باید در برخی طرح ها همچون مسکن مهر تجدید نظر و اصلاحاتی صورت دهد و ساخت و سازمسکن را به دست بخش خصوصی واگذار کند.

چهارمین کنفرانس بین المللی صنعت احداث و انرژی، روزهای ۳۰ دی و اول بهمن ۱۳۹۲ در مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی هتل المپیک برگزار می شود