به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمد وطن پور - کارشناس مسکن - با اشاره به آزاد سازی معاملات مسکن مهر که البته هنوز از سوی وزیر راه و شهرسازی به صورت رسمی ابلاغ نشده است، اظهار کرد: خریداران اولیه مسکن مهر قدرت مالی چندانی ندارند؛ بنابراین به سمت بازار خرید و فروش روی می آورند.

به گفته وی در برخی مناطق متقاضیان مسکن مهر واحد های خود را با در نظر گرفتن ارزش افزوده می فروشند چراکه حق خرید و فروش را دارند و می توانند با مبالغ به دست آورده، بخش های دیگر زندگی خود را تامین کنند.

وطن پور با اشاره به احتمال افزایش وام مسکن و افزایش قدرت خرید خانه گفت: در صورتی که دولت بتواند امکان خرید و فروش واحد های مسکونی را با وام های صفر درصد ایجاد کند مهم ترین قدم در مسیر خانه دار شدن افراد را برداشته است.

به اعتقاد این کارشناس ممکن است با آزاد سازی معاملات مسکن مهر مشکلاتی در خرید و فروش این واحد های مسکونی ایجاد شود و بازار نیز با نوسانات قیمت مواجه شود.

وطن پور با اشاره به این که همواره سرمایه گذاران مسکن حضور دارند اما باید مراقب سوداگری ها در بازار این بخش از اقتصاد بود، افزود: ابتدا باید وضعیت واحدهای خالی، واحدهای درحال ساخت و… در شهرها نیز مشخص و برنامه های مسکنی دولت ارائه شود.

چندی پیش وزیر راه و شهرسازی از آزادسازی معاملات مسکن مهر خبر داد و گفت که به زودی بخشنامه آزادسازی معاملات مسکن مهر به شهرهای جدید ابلاغ می شود که کارشناسان و مسئولان مسکن معتقدند آزادسازی معاملات مسکن مهر حق متقاضیان است اما باید پیش از اجرا، ساز و کار اداری و قانونی آن فراهم شود.