به گزارش پارس ، ایسنا به نقل از نشریه فوربس، شرکت سونی احتمالا در سال ۲۰۱۴ به یکی دیگر از شرکای بزرگ مایکروسافت در زمینه تولید گوشی های ویندوز موبایل تبدیل خواهد شد.

سونی طی چهار سال گذشته گوشیهای هوشمند اندرویدی را تولید کرده و بنابراین این قرارداد یک تغییر بزرگ در مسیر این شرکت است.

شایعات حاکی از این است که مایکروسافت و سونی در حال حاضر یک نسخه اولیه از یک گوشی هوشمند ویندوزی را طراحی کرده و مذاکرات متعددی داشته اند.

هنوز مشخص نیست که گوشی هوشمند ویندوزی سونی تحت برند اکسپریا یا وایو تولید خواهد شد.

تاکنون نوکیا بزرگترین شریک مایکروسافت در زمینه تولید گوشی های ویندوز موبایل بوده است و به همین دلیل مایکروسافت سپتامبر گذشته شرکت نوکیا را به قیمت ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار خریداری کرد.

تصاحب نوکیا توسط مایکروسافت مانع مذاکرات سونی و مایکروسافت در زمینه تولید مشترک گوشی های ویندوز ی نشده و این گفتگوها حتی پس از اعلام خرید نوکیا نیز ادامه یافته است.

توافق سونی و مایکروسافت هنوز نهایی نشده و دو شرکت هنوز در حال مذاکره روی ارقام و توافقات نرم افزاری هستند.

سونی تنها شرکتی نیست که مایکروسافت در حال حاضر مذاکره با آن درباره گسترش سیستم عامل ویندوز است. مایکروسافت همچنین در حال حاضر مذاکره با شرکت ZTE چین برای تولید گوشی های ویندوزی رده پایین در آمریکا، اروپا و چین است.

همچنین دیگر شرکای مایکروسافت در زمینه تولید گوشی های ویندوزی شامل ایسر، اچ تی سی و ال جی هستند.

این اولین بار نیست که سونی با مایکروسافت برای تولید گوشی هوشمند شریک می شود. سونی چند سال قبل یک نسخه اولیه از یک اسمارت فون ویندوزی را تولید کرد اما این پروژه به نتیجه ای نرسید.

همچنین سونی در سال ۲۰۰۹ دو مدل ویندوزی اکسپریا X۱ و اکسپریا X۲ را تولید کرد.