به گزارش پارس به نقل از مهر، مسعود کرباسیان با اشاره به اینکه پس از مصوبه دولت در مورد تسریع واردات از گمرک، موانع واردات گمرک به ویژه کالاهای با اولویت ۱۰ رفع شده است، گفت: با مصوبه هیئت وزیران محدودیت های واردات برداشته شده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام اینکه کالاهای" دپو شده" در گمرک با پرداخت حقوق و سود بازرگانی ترخیص می شوند، تصریح کرد: این در حالی است که صادرات هم روند صعودی به خود گرفته است.

وی به ترخیص کالاهای اساسی و دارویی بر اساس همان مصوبه اشاره و بیان کرد: بسیاری از کالاها با اخذ تعهد از گمرک ترخیص می شوند تا پس از ترخیص بسیاری از مسائل مرتبط با آن حل شود.

رئیس کل گمرک ایران با اعلام اینکه واحدهای تولیدی با روش" نسیه بری" کالاهای خود را از گمرک ترخیص می کنند، گفت: همچنین با اخذ ضمانت نامه بانکی و یا نگه داشتن ۵۰ درصد کالاها این کار انجام می شود.

کرباسیان از رفع موانع صادراتی خبرداد و با بیان اینکه در حال حاضر حمل یکسره کالا انجام می شود، افزود: با توجه به اینکه در ۳۷ گمرک کشور، مسیر هوشمند ترانزیت اجرایی شده است، کالاها به راحتی می توانند ترانزیت شوند.

وی از ایجاد یک مسیر خاص برای ترانزیت کالاهای واحدهای تولیدی خبرداد و عنوان کرد: با عملیاتی شدن این طرح، کالاهای واحدهای تولیدی در کمترین زمان ترانزیت می شوند.