به گزارش پارس ، فارس به نقل از جی اس ام آرنا، صحبت در مورد تولید گوشی هوشمند اندرویدی در شرکت نوکیا برای کاربران بسیار جالب بوده است و حتی انتشار شایعات در این زمینه نیز توجه همگان را جلب کرده است. اما مرکز خبری CTechnology چین به نقل از برخی منابع داخلی به این نتیجه رسیده است که نوکیا چنین قصدی ندارد.

توسعه سیستم عامل اندروید در شرکت نوکیا توسط" پیتر اسکیلمن" (Peter Skillman) مدیر اسبق مرکز MeeGo UX و Services Design نوکیا دنبال شد. او اسکیلمن هم اکنون مدیریت مرکز طراحی نقشه الکترونیکی HERE را برعهده دارد. لازم به ذکر است که اسکیلمن در سال ۲۰۱۰ میلادی مدیر مرکز طراحی شرکت Palm را نیز برعهده داشت.

بر این اساس اگر قرار باشد که نوکیا سیستم عامل اندروید را توسعه دهد، " پیتر اسکیلمن" شخصی خواهد بود که مدیریت این پروژه را برعهده می گیرد. گزارش های منتشر شده نیز حاکی از آن بوده است که نوکیا در حال کار کردن روی چند مدل دستگاه موبایلی اندرویدی است که از جمله آن ها می توان به یک تبلت ۷ اینچی مبتنی بر پردازنده Snapdragon ۴۰۰ اشاره کرد.

توسعه این دستگاه ها در بخشی از شرکت نوکیا صورت می گرفته که هم اکنون به شرکت مایکروسافت واگذار شده است. اما به عنوان بخشی از این قرارداد، نوکیا پس از گذشت ۲ سال دیگر نمی تواند محصولات خود را با این نام بفروشد. بر این اساس احتمال نمی رود که نوکیا سرمایه گذاری جدید در حوزه گوشی های هوشمند انجام دهد.

در عوض، کارشناسان پیش بینی می کنند که شرکت نوکیا طرح هایی را در زمینه فناوری های پوشیدنی، نمایشگرهای انعطاف پذیر، سیستم های بی سیم انتقال انرژی و سیستم های تامین انرژی الکترومغناطیسی آغاز می کند تا از این طریق بتواند در دنیای فناوری های پوشیدنی رقابت کند.