به گزارش پارس به نقل از ایسنا, ایمان میری - مدیر یک شرکت اینترنتی - اظهار کرد: متاسفانه دیدی که در چند سال گذشته وجود داشته ما را بدین وضعیت دچار کرده است اما خوشبختانه تمام ارگان ها دست به دست هم دادند و بخش خصوصی را نیز فرا خوانده اند تا کشور در این زمینه پیشرفت کند.

او در ادامه به بحث قیمت سرویس های اینترنتی در کشور اشاره کرد و گفت: از نظر قیمت می توانیم بگوییم در حال حاضر با توجه به قیمت دلار، قیمت سرویس ها منطقی است.

وی همچنین وضعیت کیفیت سرویس های اینترنتی را مطرح کرد و افزود: در مورد کیفیت اگر اختلالی صورت نگیرد و مخابرات نیز سرویس مناسبی ارائه دهد، کیفیت مطلوب خواهد بود.

میری در رابطه با انحصار پهنای باند که در دست شرکت ارتباطات زیرساخت است اظهار کرد: در بعضی مواقع با عدم ارائه سرویس از سمت تامین کننده ها مواجه هستیم. اگر خود شرکت های خصوصی بتوانند پهنای باند را وارد کشور کنند این موضوع کاهش قیمت سرویس های اینترنتی را دربرخواهد داشت.

او ادامه داد: البته باید به این موضوع نیز توجه کرد که شرکت ارتباطات زیرساخت درواقع یک لایه حاکمیتی است و درصورت حذف آن باید راهکار جدید برایش در نظر گرفته شود. درحال حاضر شرکت های خصوصی می توانند پهنای باند را وارد کنند و به زیرساخت بفروشند و دوباره از خود زیرساخت این پهنای باند را دریافت کنند اما در این بین تفاوت قیمت بسیاری ایجاد می شود که بسیار زیاد است. این موضوع توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درحال بررسی بوده و نتایج آن در آینده اعلام خواهد شد.

وی درمورد خصوصی شدن شرکت مخابرات گفت: شرکت مخابرات درحال حاضر به شرکت های خصوصی پورتی اختصاص نمی دهد و این بزرگترین مشکل فعلی شرکت های خصوصی محسوب می شود؛ این موضوع روی تعادل مالی شرکت ها تاثیر گذار بوده و حاشیه سود آن ها را کاهش داده و باعث شد تعدادی از شرکت ها که در زمینه اینترنت فعال بودند، فعالیت خود را متوقف کردند.

او همچنین در رابطه با ورود مخابرات در زمینه فروش سرویس های اینترنتی مطرح کرد: به علاوه به نظر من ارائه مستقیم سرویس اینترنتی به مردم توسط مخابرات کاری غلط بود. فکر می کنم این تصمیم درست نبود و باید در کنار آن به موضوعات دیگری نیز توجه می کردند تا سبب رقابتی عادلانه نمی شد. مخابرات در بعضی مواقع حتی در انتقال شرکت ها را دچار مشکل کرده و این ندادن انتقال باعث می شود شرکت ها نتوانند کاربران خود را افزایش دهند.

میری در پایان به بحث کم فروشی اینترنتی اشاره کرد و گفت: فروش حجمی یکی از راهکارهایی است که بوسیله آن می توان جلوی کم فروشی را گرفت.