به گزارش پارس به نقل از ایسنا, ایرج هوسمی اظهار کرد: درست است که در سال جاری چایکاران وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته داشتند و تا پایان آبان ۹۰ درصد از حجم مطالبات آن ها بابت تحویل برگ سبز به دولت پرداخت شده اما طی آخرین جلسه ای که با معاون برنامه ریزی رییس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، مقرر شده بود تا توجه بیشتری به چایکاران و باغات چای شود.

وی افزود: در حال حاضر چایکاران هنوز مطالبات خود را بابت بهای برگ سبز به صورت کامل از دولت دریافت نکرد ه اند و با توجه به این که باید به زراعی باغات از ابتدا تا پایان آذر انجام شود تاکنون هیچ تسهیلاتی برای این کار پرداخت نشده است.

رییس اتحادیه چایکاران ادامه داد: چایکاران هم حتی اگر همه بهای برگ سبز خود را تحویل گرفته باشند پولی برای به زراعی ندارند و اگر مسئولان می خواهند صنعت چای احیا شود باید برای به زراعی باغات تسهیلات ارزان قیمت دهند در غیر این صورت نمی توان نسبت به افزایش کمی و کیفی تولید این محصول امیدوار بود.

هوسمی خاطرنشان کرد: در سال های ۶۹ و ۷۰ معادل ۶۸ هزار تن چای خشک در داخل تولید می شد اما پس از آن هر ساله روند کاهش تولید چای ادامه یافت و امسال تولید این محصول به حدود ۱۸ هزار تن رسیده است.

پیش از این رییس سازمان چای از پرداخت ۸۷ درصد از مطالبات چایکاران خبر داده و گفته بود بهای کل خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری حدود ۶۹ میلیارد تومان است که تاکنون ۶۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و مابقی در اسرع وقت پرداخت می شود.