به گزارش پارس به نقل از تسنیم, علی جهدی در خصوص علل افت شاخص بورس در روز جاری گفت: واکنش سرمایه گذاران و فعالین بازار سرمایه به خبرهای منتشر شده در خصوص پایبند نبودن آمریکا به توافقات ژنو و نیز تحریم های جدید علیه چند شرکت ایرانی یکی از دلایل افت شاخص در روز جاری است.

جهدی افزود: این واکنش بازار به خبرهای سیاسی امری طبیعی است که این اثرات روانی تاثیر کوتاه مدت دارد و بازار در چند روز آینده به شرایط عادی خود بازمی گردد.


کارشناس سرمایه گذاری غدیر، وجود برخی ابهامات در عملکرد برخی شرکتهای بورسی را یکی دیگر از دلایل روند نزولی شاخص برشمرد و افزود: قیمت سهام برخی از این شرکتها دارای ابهام است و طی یکی دو روز آینده بازار سرمایه با اصلاح قیمتها، دوباره به روند رو به رشد خود بازخواهد گشت.


وی توجه به بازار سرمایه را یکی از سیاستهای اصلی تیم اقتصادی دولت یازدهم برشمرد و افزود: بازار سرمایه در یکی دو سال آینده شرایط خوبی را برای سرمایه گذاری خواهد داشت، چرا که بازارهای رقیب از جمله طلا، ارز، سکه، مسکن و خودرو در حال حاضر راکد هستند و مردم تمایل بیشتری برای سرمایه گذاری در بازار بورس دارند.
این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: علاوه بر این، دولت هم تمایل زیادی برای گسترش بازار سرمایه دارد و می خواهد تامین مالی را از طریق این بازار انجام دهد.


وی در ادامه با اشاره به بودجه سال ۹۳ کشور و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت: در بودجه سال آینده مواردی عنوان شده که بر قیمت سهام شرکتهای بورسی از جمله پالایشگاهی و برقی ها اثرات مثبت و حمایتی دارد، ضمن اینکه با روشن شدن نرخ خوراک پتروشیمی ها، ابهامات موجود در مورد سهام این گروه نیز برطرف خواهد شد.
جهدی در خصوص انتشار گزارش ۹ ماهه شرکتها و تاثیر آن بر سهام شرکتهای بورسی نیز گفت: همانطور که انتشار گزارشات ۶ ماهه بر قیمت و نیز کاهش و افزایش ارزش سهام برخی شرکتها تاثیر گذاشت، بازار منتظر انتشار گزارشات ۹ ماهه شرکتهاست و پیش بینی می شود انتظارات مثبت گروه سیمانی ها، پالایشی ها و دارویی ها از این گزارشات حاصل شود.


وی همچنین آینده بازار سرمایه را مثبت ارزیابی و پیش بینی کرد که در هفته های آینده شاخص بورس از مرز ۹۰ هزار واحد نیز عبور کند.
این کارشناس بازار سرمایه در توصیه ای تازه واردان تصریح کرد: قیمت سهام شرکتهای حاضر در بازار سرمایه نسبت به چند ماه گذشته رشد چشمگیری داشته است و تازه واردان باید مراقب ریسک های موجود باشند و با اطلاعات و مشاوره لازم اقدام به خرید و فروش سهام کنند.