به گزارش پارس به نقل از مهر، گمرک ایران اعلام کرد: واردات ذرت دامی ۴۶ درصد، برنج ۷۴ درصد و کنجاله سویا ۲۰۰ درصد افزایش یافت. تازه ترین گزارش گمرک از واردات کالاهای اساسی نشان می دهد که در آبان ماه واردات دانه ذرت دامی ۴۶ درصد، برنج ۷۴ درصد و کنجاله سویا ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

براساس گزارشات رسیده از گمرکات سراسر کشور در آبان ماه امسال به میزان ۴۰۳ هزار و ۴۰۰ تن دانه ذرت دامی، ۱۱۶ هزار و ۴۰۰ تن برنج و ۲۱۵ هزار و ۹۰۰ تن کنجاله سویا وارد کشورمان شده است که این مقدار واردات در مقایسه با آبان ماه سال گذشته به ترتیب ۴۶ درصد، ۷۴ درصد و ۲۰۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

بنا بر این گزارش، ارزش واردات این کالاها نیز در آبان ماه افزایش یافت و در مجموع دانه ذرت دامی به میزان ۱۵۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار، برنج به ارزش ۱۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و کنجاله سویا هم به ارزش ۱۳۴ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار وارد کشور شد که واردات این کالاها به لحاظ ارزش نیز به ترتیب ۵۰ درصد، ۸۹ درصد و ۱۲۶ درصد در مقایسه با آبان ماه سال گذشته رشد داشته است.

این گزارش می افزاید، سهم این کالاها از کل واردات کشورمان در آبان ماه بیش از سایر کالاها بود و سه ردیف اول واردات کشورمان را به خود اختصاص دادند.