به گزارش پارس به نقل از ایسنا، علاوه بر اینکه مسئولان سازمان توسعه تجارت این روزها چندان پاسخگوی رسانه ها درباره عملکردشان در ۱۰۰ روز اخیر و همچنین برنامه های آینده نیستند، دوباره داستان مقام های مسئول و اخباری که از طریق آنها به بیرون درز می کند شروع شده و مشخص نیست چرا در این بین سازمان توسعه تجارت اقدام به شفاف سازی نمی کند.

سال گذشته صدور بخشنامه های پی درپی و بعضا متناقض در حوزه های واردات و صادرات بسیاری از فعالان اقتصادی را سردرگم کرد و عملا حوزه تجارت کشور را تحت تاثیر خود قرار داد. این نگرانی به وجود آمده که حالا نیز به دلیل اطلاع رسانی ضعیف سازمان توسعه تجارت اتفاق مشابهی رخ دهد.

از سوی دیگر بحث ثبت سفارش کالاهای اولویت ۱۰ نیز این روزها بار دیگر خبرساز شده؛ به طوری که برخی اخبار حاکی از آن است که احتمالا به زودی بحث توقف ثبت سفارش کالاهای این اولویت به صورت کامل منتفی خواهد شد و به این ترتیب ثبت سفارش کالاهای اولویت ۱۰ از سر گرفته خواهد شد.

با این وجود متاسفانه تاکنون هیچ یک از مسئولان سازمان توسعه تجارت تا لحظه ارسال این خبر پاسخگوی خبرنگار ما نبوده اند و این در حالی است که سازمان توسعه تجارت به عنوان متولی اصلی تجارت خارجی ایران موظف به پاسخگویی به رسانه ها به عنوان نمایندگان مردم است.

همچنین در تماس با روابط عمومی سازمان توسعه تجارت خواستار ارائه توضیح درباره سرنوشت ثبت سفارش کالاهای اولویت ۱۰ شد که تا لحظه ارسال این گزارش توضیحی در این باره ارائه نشده است.

ثبت سفارش واردات کالاهای اولویت ۱۰ یا توقف ثبت سفارش این کالاها می تواند تاثیر زیادی بر تجارت خارجی ایران بگذارد که در این بین بدون شک اطلاع رسانی به موقع و شفاف این سازمان می تواند باعث ایجاد شفافیت در تجارت خارجی ایران و جلوگیری از ایجاد رانت اطلاعاتی برای عده ای شود. وظیفه ای که تاکنون سازمان توسعه تجارت نتوانسته از پس آن برآید.