به گزارش پارس به نقل از تسنیم، آرمان خالقی با اشاره به اینکه هنوز اقدام جدی برای ادامه فعالیت کارگروه حمایت از تولید از سوی دولت صورت نگرفته است، اظهار داشت: اخبار جدیدی از بررسی فرآیند آغاز به کار گروه حمایت از تولید ندارم اما به نظر می رسد دولت علاقه چندانی به پیگیری این موضوع نداشته باشد.


وی با بیان اینکه در حال حاضر بحث انتخابات هیأت مدیره خانه صنعت و معدن مطرح است، افزود: در مجموع هنوز مشکلات واحدهای تولیدی به قوت خود باقی است و علیرغم صحبت های مسئولان دولتی در رفع مشکلات گشایش ال سی ۳۰ درصدی، سیستم بانکی تمایلی به اجرای آنها نداشته و بهانه تراشی می کند.
عضوهیأت مدیره خانه صنعت و معدن اضافه کرد: دولت در شرایط بحرانی قرار دارد و فقط می تواند با رفع کمبود منابع، تصمیم های خود را اجرایی نماید. البته در این میان سیاست های آنی هم می تواند نقش مؤثری را ایفاء کند اما نباید توقع داشته باشیم این سیاست نتایج مثبتی را در کل اقتصاد به وجود آورد.


خالقی با اشاره به اینکه هم اکنون اقتصاد کشور با گره های متفاوتی روبه رو است، تصریح کرد: مشکلات مالی یکی از مباحث کلیدی هر اقتصاد به شمار می آید. حال تصور کنید زمانی که در کشور حجم زیادی از فعالیت های اقتصادی توسط دولت انجام می گیرد با کسری بودجه چه اتفاقی در اقتصاد به وجود خواهد آمد.
به اعتقاد این عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن، دولت یازدهم در شرایط فعلی همانند فردی است که در جیب خود پول ندارد اما آرزوهای بزرگی را عنوان می کند.
وی با بیان اینکه این روزها عدم فعالیت دولت در بخش های عمرانی مشکلات مختلفی را برای کشور به وجود آورده است، اظهار داشت: کاهش تحریم های بین المللی و دریافت منابع بلوکه شده کشور و تزریق آنها به پروژه های عمرانی و سرمایه ای می تواند تا حدودی راهگشای مؤثری برای رفع مشکلات فعلی اقتصاد کشور باشد.