به گزارش پارس به نقل از تسنیم، ظهر امروز انتخابات ریاست جدید اتاق بازرگانی ایران برگزار شد و طی این جلسه غلامحسین شافعی با ۱۷۸ رای به عنوان رئیس جدید اتاق ایران انتخاب شد. پس از اعلام رای هیئت نمایندگان در مورد رئیس جدید اتاق محمد نهاوندیان، غلامحسین شافعی و مسعود خوانساری صحبت هایی را ارائه کردند.


* اتاق ایران جایی برای رانت خواری نیست
در پایان جلسه امروز اتاق بازرگانی محمد نهاوندیان با بیان اینکه خدا را شکر می کنم بار دیگر نمایندگان فعالان اقتصادی در فرآیند اخلاقی و سازنده برای انتخابات رئیس اتاق ایران مشارکت فعالی داشتند، اظهار داشت: با رای اکثریت اعضای هیئت نمایندگان غلامحسین شافعی به ریاست جدید اتاق ایران انتخاب شد.


وی با بیان اینکه نکته اصلی در این انتخابات این بود که فعالان اقتصادی طی ۲ هفته اخیر از برگزاری این جلسه فوق العاده برای انتخاب رئیس جدید با خبر بودند فضای قالب در محیط اتاق های استانی، تشکل ها و رسانه ها فضایی محترم و اخلاقی بود، گفت: این موضوع باید الگویی برای مسیر آینده اتاق باشد تا به جای اظهارات غیراخلاقی که نمی توانیم در دادگاه های وجدان آن را اثبات کنیم به دنبال مسیر اخلاقی و منصفانه باشیم. اظهارات تخریبی سرمایه اجتماعی کشور را اضافه نمی کند و هر انسانی یک معدن است که باید کشف شود و اجازه نشان دادن این شخصیت داده شود.


رئیس سابق اتاق ایران ادامه داد: از فضای اخلاقی و مشارکت فعال اعضا تشکر کرده و اینکه در حین را ی گیری هر ۲ نامزد برایشان فرقی نمی کرد که کدامیک انتخاب شوند نیز کمال تشکر را دارم و همچنین ضمن تبریک به آقای شافعی باید بگویم این سمت چیزی جز زحمت، فداکردن منابع، مصالح و آسودگی های شخصی نیست. همچنین به آقای خوانساری نیز تبریک می گویم که با اخلاق آمادگی خود را برای ریاست اتاق اعلام کردند.


نهاوندیان در پایان به عنوان تقاضای آخر از اعضای هیئت نمایندگان گفت: حال که ما با اکثریت آرا آقای شافعی را به عنوان رئیس جدید انتخاب کردیم بهتر است این رای را رای اکتشافی تلقی کنیم و در کنار آن همه یکبار دیگر با بالا بردن دست حمایت خود را از رئیس جدید اعلام کنیم. اگر توفیقی طی این سالها داشتیم همه به دلیل همکاری و همراهی اعضای هیئت نمایندگان است و اتاق بازرگانی ایران طی این سالها به دنبال مصلحت جمعی است و باید تاکید کنم که اتاق ایران جایی برای رانت جویی و ویژه خواری نیست.


* آماده خدمت به اتاق ایران در هیئت رئیسه هستم
مسعود خوانساری در ادامه جلسه امروز اتاق با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم که اتاق ایران در مسیر اهداف خود موفق شود، گفت: آقای شافعی مردی عارف، بزرگ منش و دلسوز بخش خصوصی است و قول می دهم با تمام توان در خدمت ایشان و در هیئت رئیسه باشیم.


وی ادامه داد: در انتخابات ریاست اتاق موضوع بنده یا آقای شافعی نبود بلکه مهم این است که اتاق ایران در مسیر اهداف خود حرکت کند. در حال حاضر در مقطع حساسی قرار داریم و دولت عاقلی سرکار است و بر همین اساس باید تلاش کنیم که برنامه هایی برای دولت در زمینه تحقق اهداف اقتصادی کشور ارائه کنیم و با همدلی و اخلاق در این مسیر گام برداریم.


* جای خالی نهاوندیان را پر کردن امکان پذیر نیست
در پایان جلسه نیز غلامحسین شافعی رئیس جدید اتاق ایران با بیان اینکه از امروز یک یار و یاور صدیق همانند آقای خوانساری را در کنار خود دارم اظهار داشت: آنچه که بنده طی این ۲ هفته شنیده بودم این بود که آقای خوانساری در جلساتی که حضور داشتند همه جا در مسیر اخلاق صحبت کردند و از اعضای اتاق نیز تقاضا دارم در این ماموریت از بنده پشتیبانی کنند زیرا احساس می کنم در همکاری و همدلی مشترک است که می توانیم به اهداف اصلی اتاق دست پیدا کنیم.


وی خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانم جواب اعتماد اعضای اتاق را بدهم و در این مسیر نهایت تلاش خود را خواهم کرد و با توجه به اینکه آقای خوانساری برنامه های خوبی را ارائه کردند باید بگویم حتما از این برنامه ها در مسیر اهداف اتاق استفاده خواهم کرد. بر همین اساس از اعضای اتاق خواهش می کنم که یک نفر دیگر به هسته اولیه فعالیت اتاق اضافه شود و آقای خوانساری در هیئت رئیسه حضور داشته باشد.


رئیس جدید اتاق ایران در پایان تاکید کرد: جای آقای نهاوندیان را پر کردن امکان پذیر نیست ولی برای جبران اندکی از این جای خالی به کمک همه اعضا نیازمندم.