به گزارش پارس به نقل از فارس، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه همایش بین المللی صنعت خودروی ایران اظهار داشت: در جلسه ای که امروز با رئیس انجمن جهانی خودروسازان داشتیم، موضوع استانداردهای جهانی در صنعت خودرو مطرح و قرار شد یک گروه برای پیگیری این استانداردها و اجرای آن در صنعت خودروسازی ایران تشکیل شود.

وی در مورد استعفای رئیس شورای رقابت نیز گفت: از علت استعفای رئیس شورای رقابت اطلاعی ندارم ولی قانون به جای خود باقی است و هر کسی که رئیس این شورا باشد، قانون اجرایی خواهد شد.

وی توضیح داد: در اواخر سال ۹۰ مصوبه ای در شورای اقتصاد صادر شد که بر اساس آن خودرو به عنوان یک محصول انحصاری شناخته شد و به همین دلیل شورای رقابت حق خود می دانند که ضوابط قیمت گذاری را تعیین کنند.

نعمت زاده ادامه داد: در سال گذشته نه تنها ضوابط قیمت گذاری توسط شورای رقابت تعیین شد، بلکه این شورا قیمت های خودرو را نیز مشخص و ابلاغ کرد که مشکلاتی را به همراه داشت.

وزیر صنعت اظهار داشت: منتظر اعلام نظر شورای رقابت هستیم تا مشخص شود آیا خودرو را کالایی انحصاری می دانند یا خیر در صورتی که این فرصت خودرو انحصاری نباشد، قیمت گذاری از شورای رقابت خارج خواهد شد.

وی با تاکید بر ثابت ماندن قیمت خودرو تا پایان سال، گفت: بحث اختصاص نقدینگی به صنعت خودروسازی در حال پیگیری است ولی هنوز تسهیلات جدیدی توسط بانک ها ارائه نشده است.