به گزارش پارس به نقل از تسنیم، در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، با رشد ۱۴۴۱ واحدی نماگر بورس به ارتفاع ۸۳ هزار و ۵۷۱ واحدی رسید تا بازار سرمایه بازدهی حدود ۱۱۸ درصد را از ابتدای امسال نصیب معامله گران بورس کند.


شاخص های منتخب نیز روند رشد را در معاملات امروز ثبت کردند به طوری که شاخص صنعت ۱۱۷۱ واحد، شاخص ۵۰ شرکت فعال تر ۹۰ واحد، آزاد شناور ۱۸۵۱ واحد، ۳۰ شرکت بزرگ ۷۳ واحد، بازار اول و دوم به ترتیب ۱۱۹۰ و ۲۱۳۸ واحد تأثیر مثبت داشتند.


امروز همچنین یک میلیارد و ۱۸۱ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۴۹۱ میلیارد تومان در ۱۲۳ هزار نوبت معاملاتی دادوستد شد و ارزش کل بازار سرمایه نیز رقم ۴۰۸ هزار میلیارد تومان را به خود دید.


بر اساس این گزارش، بیشترین تاثیر در روند مثبت شاخص بورس را نیز نماد شرکتهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گسترش نفت و گاز پارسیان و معدنی و صنعتی گل گهر داشتند و بیشترین تاثیر منفی بر شاخص هم به نام نماد معاملاتی فولاد خوزستان، بانک صادرات و ملی صنایع مس ایران شد.


همچنین در جریان معاملات امروز بازار سهام نماد معاملاتی شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود جهت برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام متوقف شد.


نماد معاملاتی حق تقدم شرکت صنایع کاشی و سرامیک الوند، سرمایه گذاری آتیه دماوند، سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران و نماد معاملاتی حق تقدم استفاده نشده شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در روزجاری آماده انجام معامله شدند و نماد معاملاتی وپخش هم مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی شد.