به گزارش پارس به نقل از تسنیم، « خاک های نرم کوشک» عنوان اثری است از سعید عاکف که توسط انتشارات ملک اعظم به چاپ رسیده و تاکنون قریب به ۱۹۰ بار تجدید چاپ شده است. این اثر خاطرات و زندگی سردار شهید عبدالحسین برونسی، فرمانده تیپ ۱۸ جواد الائمه (ع) را روایت می کند که در قالب خاطراتی به نقل از خانواده و همرزمانش گردآوری شده است.

خاطرات شهید برونسی علاوه بر اینکه در ایران توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده، از سوی مخاطبان در بیرون از مرزها نیز مورد استقبال قرار گرفته است. حسین یکتا، فرمانده قرارگاه خاتم الاوصیاء (ص) ، به علاقه رزمندگان حزب الله به این اثر اشاره می کند و می گوید: بچه های حزب الله می گفتند که در جنگ ۳۳ روزه هنگامی که کار درگیری قفل می کرد، کتاب « خاک های نرم کوشک» را می خواندند تا ببینند شهید برونسی چگونه به حضرت زهرا (س) توسل کرده بود.


مقام معظم رهبری، در تاریخ ۲۶/۳/۱۳۸۵، در جمع فیلم سازان و کارگردانان سینما و تلویزیون درباره این اثر فرمودند: « الآن چند سالی است که کتاب هایی درباره سرداران و فرماندهان باب شده و می نویسند. بنده هم مشتری این کتاب ها هستم و می خوانم. بعضی از این ها را من خودم از نزدیک می شناختم؛ آنچه درباره شان نوشته شده، روایت های صادقانه و بسیار تکان دهنده است.

این هم حالا آدم می تواند کم و بیش تشخیص بدهد کدام مبالغه آمیز است و کدام صادقانه است. آدم می بیند برخی از این شخصیت های برجسته، حتی در لباس کارگر به میدان جنگ آمده اند؛ این اوستا عبدالحسین برونسی، قبل از انقلاب، یک بنّا بود و با بنده هم مرتبط بود. شرح حالش را نوشته اند. من توصیه می کنم و واقعاً دوست می دارم شماها بخوانید. اسم این کتاب، « خاک های نرم کوشک» است؛ قشنگ هم نوشته شده است. »