به گزارش پارس ، دکتر سیدحسام الدین مدنی در گفتگو با مهر اظهارداشت: وزارت بهداشت، مسئولیت واردات واکسن فلج اطفال را به هلال احمر واگذار کرده و قرارداد آن نیز منعقد شده است و بزودی ۳ میلیون دوز از این واکسن وارد کشور می شود.

وی افزود: برای واردات واکسن فلج اطفال، با سازمان یونیسف صحبت کرده ایم و اگر مشکل خاصی از سوی کمپانی های خارجی پیش نیاید، تا ۱۰ روز آینده ۳ میلیون دوز از این واکسن را وارد کشور می کنیم.

مدنی با عنوان این مطلب که هلال احمر مشکل گمرک ندارد، گفت: اگر در کشور مبدا مشکلی پیش نیاید، بلافاصله توزیع این واکسن ها در کشور آغاز می شود.

مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر با اعلام اینکه منابع مالی خرید واکسن فلج اطفال توسط وزارت بهداشت تامین می شود، افزود: با واردات این میزان واکسن، کمبود آن در کشور رفع می شود.

مدنی در ادامه به تامین واکسن آنفلوانزا در کشور اشاره کرد و گفت: در این ارتباط نیز سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر وارد عمل شده و به تدریج این واکسن نیز وارد کشو می شود.

وی با اعلام اینکه واکسن آنفلوانزا از شرکتهای اروپایی و آسیای جنوب شرقی تهیه و تامین می شود، افزود: این واکسن عمدتا از اروپا وارد می شود.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر با عنوان این مطلب که واکسن آنفلوانزا بر اساس تقاضای آن در کشور وارد می شود، گفت: چون زمان ماندگاری این واکسن ۹ ماه است، بنابراین باید به اندازه ای وارد کنیم که در داخل کشور تقاضا برای خرید آن وجود داشته باشد. زیرا، زمان استفاده این واکسن همین دو ماه سال است و بعد از آن هرچه باقی بماند باید دور ریخته شود و قابل استفاده برای سال بعد نخواهد بود.

مدنی با اعلام اینکه هزینه واردات واکسن آنفلوانزا بر عهده هلال احمر است، ادامه داد: تا آخر هفته ۵۰ هزار دوز از این واکسن وارد کشور می شود و اگر دوباره نیاز شد، به تدریج نسبت به واردات واکسن آنفلوانزا اقدام خواهیم کرد.