به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سرهنگ عباسعلی محمدیان در این باره گفت: در ساعت ۲۱ روز بیستم مهرماه امسال وقوع یک مورد سرقت مسلحانه خودروی ۲۰۶ در خیابان سازمان آب به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع داده شد که به دنبال آن علاوه بر عوامل کلانتری، به دلیل حساسیت موضوع تیم تخصصی مبارزه با سرقت های مسلحانه نیز در محل حاضر شدند.


وی با تاکید بر اینکه برخورد با جرایم خشن نظیر زورگیری، سرقت مسلحانه، قتل، جرایم جنسی و… با حساسیت بالا و امکانات ویژه ای توسط پلیس آگاهی پیگیری می شود، افزود: در این مورد نیز کارآگاهان با انجام تحقیقات در محل حادثه و استماع اظهارات شهود و مالباخته، سرنخ هایی را به دست آوردند.


محمدیان با بیان اینکه پوشیده بودن صورت متهمان و زمان وقوع حادثه که شب هنگام بود، تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی آنان را با مشکلاتی روبرو کرد، افزود: تحقیقات ادامه داشت تا اینکه هشتم آبان ماه امسال وقوع یک مورد سرقت مسلحانه ناموفق در حوزه کلانتری ۱۳۴ اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه در این حادثه سارقان مسلح قصد سرقت یک دستگاه خودروی آزرا در شهرک غرب را داشتند، افزود: بررسی شیوه سرقت و آثار بجا مانده از متهمان سبب شد تا کارآگاهان متوجه ارتباط بین این دو سرقت شوند.


رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه پس از چند روز از سرقت اولیه، خودروی ۲۰۶ سرقتی نیز که در خیابان رها شده بود، کشف شد ادامه داد: بررسی محل رها شدن خودرو و آثار به جا مانده در آن، سرنخ های جدیدی را پیش روی کارآگاهان قرار داد تا اینکه ماموران در ادامه تحقیقات خود سرکرده باند که فردی ۲۹ ساله به نام « پیروز» بود را شناسایی کردند.

محمدیان با بیان اینکه محل اختفای دیگر همدستان « پیروز» نیز از سوی کارآگاهان شناسایی شد، افزود: سرانجام پس از گذشت حدود چهار روز از سرقت مسلحانه دوم، ماموران در سه عملیات همزمان اقدام به دستگیری اعضای این باند کردند.


وی با بیان اینکه دستگیری اعضای باند با مقاومت هایی از سوی آنان روبرو بود، گفت: خوشبختانه با توجه به پیش بینی هایی که از قبل انجام شده بود، متهمان پیش از هرگونه استفاده از سلاح، دستگیر شدند.

به گفته رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ، در مجموع این عملیات سه مرد در محله قصرالدشت، یک تن در محدوده شهرک غرب و دو زن دیگر نیز که با آنان همکاری داشتند، شناسایی و دستگیر شدند.


محمدیان با اشاره به مقاومت های سرکرده باند در حین دستگیری، افزود: مقاومت های وی و درگیری اش با ماموران سبب جراحت متهم شده، به طوری که « پیروز» هم اکنون در بیمارستان به سر می برد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ اضافه کرد: در بازرسی از متهمان و وسایل همراه آنان هنگام دستگیری، دو قبضه اسلحه از نوع کلاشینکوف و کمری به همراه تجهیزات دیگری مانند لوازم کمک های اولیه و… کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: متهمان از تجهیزات کمک های اولیه برای درمان خود در صورت مصدوم شدن استفاده می کردند.