به گزارش پارس به نقل از تسنیم، علی عظیمی امشب در مراسم اختتامیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد اظهار کرد: برای نمایشگاه هایی که برگزار می کنیم اهدافی ترسیم می شود و هدف اصلی نمایشگاه کتاب نیز توسعه و تعمیق فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

وی افزود: هدف اصلی ما این است که جریان مطالعه و انس با کتاب را همگانی کنیم تا مردم در هر شرایطی که هستند به کتاب خواندن روی بیاورند زیرا این مسئله سبب می شود که فکر و اندیشه آنها رشد کنند.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی کشور تصریح کرد: برای این هدف باید فرهنگ کتابخوانی را در بین مردم تقویت کنیم، همچنین تقویت چرخه اقتصاد نشر نیز باید مدنظر قرار بگیرد تا ناشران بتوانند از عهده تعهداتشان برآیند.

عظیمی اظهار کرد: در برنامه ریزی های انجام شده برگزاری ۲۸ نمایشگاه فرهنگی به صورت سالانه در کشور مدنظر قرار گرفته، همچنین مبلغ ۲۲ میلیارد ریال از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یارانه کتاب اختصاص پیدا کرده است.

وی گفت: البته برای استان هایی که به لحاظ فرهنگی وضعیت بهتری دارند تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده است.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: امسال توانستیم مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان بن کتاب به استان خراسان رضوی اختصاص دهیم و آمادگی داریم نمایشگاه تخصصی کتب دینی و دانشگاهی را در مشهد برگزار کنیم.

عظیمی با اشاره به حضور جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت: در این زمینه تلاش شد تا رویکرد جدیدی مدنظر قرار بگیرد و از تمام ناشران برای حضور در این نمایشگاه دعوت کردیم و با فراخوان عمومی از آنها خواستیم تا در این نمایشگاه مشارکت کنند.

وی اظهار کرد: اتحادیه ناشران کشور را در بخش بین المللی حمایت کردیم و فضای بزرگی نیز در اختیار آنها قرار گرفت تا نقش موثری در نمایشگاه های بین المللی داشته باشند.