به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سردار حسین ساجدی نیا فعالیت پلیس را تنها مربوط به حوزه زورگیری و مقابله با معتادان و خرده فروشان موادمخدر ندانست و گفت: در بحث زورگیری خوشبختانه وضعیت خوبی داریم اما تلاش همکاران من در مجموعه پلیس تهران بزرگ بر این است که به وضعیت مطلوب تری برسند.

وی با بیان اینکه روسای کلانتری ها ملزم هستند در صورت وقوع زورگیری طی ۲۴ ساعت نسبت به پیگیری، کشف و دستگیری متهمان اقدام کنند، گفت: روزی نیست که در مجموعه پلیس امنیت تهران بزرگ شاهد دستگیری این افراد نباشیم.

رییس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه امروز وضعیت مطلوب تر شده و در شرایط بهتری قرار داریم، گفت: تعدادی از زورگیران نیز شناسایی شدند که تا هفته آینده در سطح پایتخت شناسایی و دستگیر می شوند.

حاشیه تهران پناهگاه عمده زورگیران

ساجدی نیا درباره مخفی گاه ها و محل های زندگی این دسته از افراد نیز گفت: یکسری از زورگیران ساکن تهران هستند اما عمده آنان در خارج از تهران و حواشی آن مانند شهرک های اقماری زندگی می کنند. همان طور که بیشتر افرادی که دستگیر شده اند نیز از این مناطق بوده اند.

وی با بیان اینکه زورگیران پس از دستگیری برای ادامه روند رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی می شوند، گفت: اگر این افراد هنگام دستگیری قمه داشته و از آن استفاده کنند نیز بنا به دستور مرجع قضایی نیز مشمول حکم محارب می شوند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اضافه کرد: پایتخت نشینان بدانند که پلیس قاطعانه با زورگیران برخورد خواهد کرد و کوتاه نمی آید.

ساجدی نیا با بیان اینکه نه تنها پلیس از زورگیران نمی ترسد، بلکه این زورگیران هستند که از پلیس می ترسند، تصریح کرد: باید یاد کنم از تمامی شهدای ناجا به ویژه ۱۴ شهید مرزبانی که با شجاعت به شهادت رسیدند.

وی درباره وضعیت امنیت در تهران نیز افزود: وضعیت امنیت در پایتخت را باید از شهروندان پرسید، اما بحث عمده ما در این زمینه این است که احساس امنیت را در بین شهروندان ارتقا بخشیم.

کاهش آمار سرقت های خرد با دستگیری معتادان لامکان

رییس پلیس پایتخت با اشاره به جمع آوری معتادان لامکان و کارتن خواب، اظهارکرد: تامین هزینه اعتیاد سبب شده که این افراد به سرقت های خرد روی بیاورند، به طوری که در هر نقطه ای تهران که ما اقدام به دستگیری این افراد کرده ایم، شاهد بودیم که آمار سرقت های خرد نیز کاهش پیدا کرده است.

۵۰ درصد از سرقت های پایتخت خرد است

به گفته ساجدی نیا، ۵۰ درصد از سرقت های تهران مربوط به سرقت های خرد نظیر سرقت لپ تاپ، کیف پول، گوشی و… است.

وی درباره بحث احساس امنیت و ارتقای آن نیز با بیان اینکه خود ما نمی توانیم بگوییم که چقدر امنیت داریم، افزود: این مردم هستند که باید در این زمینه نظرشان را اعلام کنند که ما نیز در همین راستا دو بار در سال با همکاری مراکز علمی، دانشگاهی و افکارسنجی اقدام به برگزاری نظرسنجی می کنیم تا ببینیم شهروندان تا چه میزان احساس امنیت می کنند.

افزایش احساس امنیت در پایتخت نشینان

ساجدی نیا با بیان اینکه علاوه بر بزرگسالان، احساس امنیت را در میان نوجوانان نیز انجام داده ایم، گفت: خوشبختانه نتایج تحقیقات حاکی از این است که در بحث احساس امنیت نیز رشد داشته ایم، اما مقدار آن مطلوب ما نیست.

وی با اشاره به انجام نظرسنجی در نوجوانان در بحث احساس امنیت، گفت: موضوع جالبی که در این تحقیقات به آن رو بردیم، این بود که بالای ۸۰ درصد از نوجوانان احساس امنیت می کنند و همچنین موضوع جالب دیگر اینکه احساس امنیت خانم ها بیشتر از آقایان است.

رییس پلیس پایتخت علت این موضوع را ارتباط بیشتر خانم ها با یکدیگر در مشاهده طرح های پلیس از نزدیک و… دانست و گفت: در طرح های دستگیری و جمع آوری نیز همان طور که دیده شده بانوان بیشتر برای مشاهده آن به محل ها می آیند و عمده آقایان در این ساعات مشغول به کار هستند.

ساجدی نیا درباره اقدامات پلیس در بحث موادفروشان نیز گفت: باید بگویم که تا زمانی که جرمی وجود داشته باشد، پلیس نیز حاضر است و قاطعانه با آن برخورد خواهد کرد و این امر تنها مربوط به موادفروشی، اراذل و اوباش و… نیست و تمام جرایم را شامل می شود.

اجرای طرح برخورد با معتادان و خرده فروشان مواد

وی درباره اجرای طرح برخورد با معتادان لامکان و خرده فروشان موادمخدر نیز خاطر نشان کرد: در طول هفته گذشته دو نقطه از سطح پایتخت به شکل وسیع پاکسازی شد و امروز نیز همکاران من این طرح را در شهرری اجرا کرده و فردا نیز شاهد اجرای آن در شمیرانات خواهیم بود.

رییس پلیس پایتخت درباره شمشادهای بزرگراه هایی نظیر نیایش و چمران که به خوابگاه کارتن خواب ها و محلی برای خرده فروشان موادمخدر تبدیل شده نیز گفت: طبیعتا هنگام اجرای طرح ها برخی از افراد به دلیل اینکه حضور ندارند، دستگیر نمی شوند که ما سعی کردیم در این مناطق نیز نیرو مستقر کنیم. اما در میانه بزرگراه ها عوامل پلیس راهور نیز در صورت مشاهده آن را به ما اطلاع می دهند و پلیس در اولین فرصت نسبت به جمع آوری آنان اقدام خواهد کرد.

ساجدی نیا افزود: در همین راستا تعدادی از معتادان لامکان که در میانه شمشادهای بزرگراه های چمران و نیایش حضور داشتند، جمع آوری شدند.

وی درباره انتقال معتادان به کمپ های ترک اعتیاد نیز گفت: همکاری خوبی میان ما و دیگر دستگاه های مسئول در بحث جمع آوری معتادان لامکان بوده و تعدادی کمپ نیز در حال ایجاد شدن است.

به گزارش ایسنا، ساجدی نیا که در برنامه تلویزیونی صحبت می کرد درباره برخورد با اراذل و اوباش و رهاکردن این افراد ۴۸ ساعت پس از دستگیری نیز گفت: با این افراد قاطعانه برخورد می شود که در این زمینه عده ای در مکان های مختلف اقدام به تخریب یا مزاحمت می کنند و عده ای نیز دارای شاکی اند که ما این موضوع را پیگیری می کنیم.

وی با بیان اینکه پلیس در خدمت ماموران است، افزود: این قول را به شهروندان می دهیم تا زمانی که جرمی وجود داشته باشد، قاطعانه با آن برخورد کنند.