به گزارش پارس به نقل از تسنیم، در حاشیه افتتاح نخستین خط تولید داروی خوراکی ام اس ایرانی (فینگولید) بابک یزدانی یکی از کارشناسان دارویی شرکت داروسازی اسوه در تشریح این داروی جدید ایرانی اظهار داشت: داروی « فینگولید» برای روند درمان و کنترل بیماری « ام اس» توسط متخصصان دارویی کشورمان در حدود چند ماه پیش فرمولاسیون آن صورت پذیرفت و بر روی ۳۰۹ بیمار مبتلا به بیماری « ام اس» در شهرهای مختلف آزمایشات بالینی آن صورت پذیرفته است که تاکنون نتایج بسیاری خورد دربرداشته است.

وی با بیان اینکه این آزمایشات بالینی بر روی بیماران مبتلا به « ام اس» با همکاری و هماهنگی وزارت بهداشت و انجمن بیماران « ام اس» صورت پذیرفته است افزود: در حال حاضر مجوزهای تولید داروی خورای فیلگولید بیماری ام اس از سازمان غذا و دارو گرفته شده و دوره های آموزشی به تعداد از پزشکان در کشور ارائه شده است.

این کارشناس شرکت داروسازی اسوه ادامه داد: داروی « فینگولید» بیماری « ام اس» در حال حاضر تحت پوشش بیمه است ولی به دلیل اینکه این دارو بسیار جدید است مصرف آن در کل کشور محدود بوده و در حال حاضر فقط پزشکانی که دوره های آموزشی این دارو را فرا گرفته اند می توانند به تجویزی این داروی خوراکی « ام اس» اقدام کنند و بیمارانی نیز که برای استفاده از این دارو اقدام خواهندکرد باید تحت نظارت پزشک معالج این داروی جدید را استفاده کنند.

به گزارش تسنیم، افتتاح نخستین خط تولید داروی خوراکی « ام اس» با نام « فینگولید» با حضور رئیس سازمان غذا و دارو در شرکت داروسازی اسوه صورت می پذیرد.

بیماری « ام اس» یکی از شایع ترین بیماریهای سیستم عصبی مرکزی است که شیوع آن روندی رو به رشد دارد علت دقیق این بیماری هنوز شناخته شده نیست بنابر این رویکرد درمانی فعلی بیشتر بر پایه جلوگیری از پیشرفت بیماری است. در این میان یکی از درمانهایی که روند بیماری را تغییر می دهد داروی فینگولید است.