به گزارش پارس ، این کارگردان سینما در گفت وگو با ایسنا، با تایید عضویت خود در شورای جدید پروانه ساخت بیان کرد: در دوره قبل که عضو این شورا بودم به یکسری راهکار برای تعامل با تهیه کنندگان و فیلمنامه نویس ها رسیده بودیم. به نظرم خیلی پسندیده نیست در این شورا فیلمنامه ها صرفا رد یا قبول شوند، چرا که باید زبان گفت وگو و تفاهم بین اعضای شورا با سازندگان فیلم ها ایجاد شود.

او گفت: با برقراری ارتباط و تعامل، دیدگاه های دو طرف منتقل می شود و برای رسیدن به این مساله پیش از هر چیز باید سیاست های سازمان سینمایی به طور رسمی اعلام شود.

شورجه با اشاره به گفته های رئیس سازمان سینمایی مبنی بر انتشار دفترچه ای برای مشخص شدن سیاست های این سازمان به ویژه در بخش صدور پروانه ساخت فیلم های سینمایی ادامه داد: اگر این کار هرچه سریعتر انجام شود و چارچوب ها و سیاست ها تبیین شوند، راه نفوذ اعمال سلیقه مسدود می شود و از اتلاف وقت تهیه کنندگان و فیلمنامه نویسان هم جلوگیری می شود و این کار قطعا به نفع سینمای ایران است.

کارگردان فیلم « سی و سه روز» همچنین اضافه کرد: سازمان سینمایی باید سیاست های خود را در حوزه تولید فیلم اعلام کند. همانطور که دردهه ۶۰ این موضوع مرسوم بود و بعدها هرازگاهی اعلام این سیاست ها با وقفه روبرو می شد، اما در شرایط امروز، وضعیت سینمای ما و مباحث کلان نظام با شرایط اجتماعی و بیرونی ویژه ای روبرو است که قاعدتا تغییراتی در سیاست های گذشته باید اعمال شود.

وی با بیان اینکه یکسری ناهنجاری هایی در جامعه وجود دارد که از طریق سینما و با تولید آثار اجتماعی مناسب می توان آن ها را کم کرد، درباره جلسات شورای پروانه ساخت گفت: اولین جلسه این شورا هفته گذشته برگزار شد و از آنجا که مدتی است هیچ فیلمنامه ای در این شورا بررسی نشده بود، چند فیلمنامه مطرح و بررسی شدند.

او درباره جزئیات این جلسه تاکید کرد: باید ابتدا سخنگویی معین شود تا نتایج جلسه و بررسی هایی که انجام می شود، اعلام شوند.

شورجه همچنین در بخشی از گفت وگوی خود با خبرنگار ایسنا درباره برگزاری مجمع عمومی فوق العاده خانه سینما گفت: تا آنجا که از طریق اخبار مطلع شده ام ظاهرا کلیات اساسنامه ی اصلاح شده در مجمعی که برگزار شد، بررسی شده است و البته شاید بد نبود که جزئیات هم بررسی می شدند.

او با اشاره به اینکه تا سه ماه آینده باید یک مجمع عمومی دیگر برای انتخاب هیات مدیره ی جدید برگزار شود، بیان کرد: مجمع عمومی فوق العاده خانه سینما متاسفانه براساس اساسنامه ای که سال ۱۳۸۶ مصوب شده و البته دست کاری هایی هم در آن صورت گرفته بود، برگزار شد و از هر صنفی یک نماینده در آن حضور داشت که این مساله یکی از اعتراضات من بود.

وی توضیح داد: معتقدم یک نفر، نماینده کل یک صنف سینمایی نیست و باید تعداد بیشتری حضور داشته باشند. ظاهرا در اساسنامه جدید قرار بود پنج نفر از هر صنف حضور داشته باشند که سه نفر دارای حق رای باشند، اما گویا این مساله تصویب نشده و هنوز فقط یک نفر حق رای دارد که خوب است این مورد اصلاح شود.

شورجه اضافه کرد: همچنین تا آنجا که اطلاع دارم توافقی صورت گرفته بود تا صنف های معارض از جمله تهیه کنندگان که چندتایی هستند در مجمع عمومی فوق العاده حضور نداشته باشند. اما خلاف آن در مجمع عمومی فوق العاده اتفاق افتاد و یک صنف رسمی و قانونی تهیه کنندگان در مجمع عمومی حضور پیدا نکرد، اما صنف معارض آن که قانونی نیست در مجمع نماینده داشت.

وی با بیان اینکه هنوز بسیاری از صنف هایی که در خانه سینما هستند به طور قانونی ثبت نشده اند، گفت: قرار بود از صنف تهیه کنندگان نماینده ای در مجمع عمومی شرکت نکند، اما ظاهرا یک نفر از شورای عالی تهیه کنندگان در این جلسه حضور داشت و به نظرم این کار خیلی پسندیده نبود. شاید بهتر بود نماینده وزارت ارشاد به این امر اعتراض می کرد به ویژه اینکه در حال حاضر بسیاری از صنف های سینمایی که در مجمع حضور داشتند، سال ها است انتخاباتی برگزار نکرده اند و نمایندگانی که در مجمع شرکت کردند چند سال قبل انتخاب شده بودند.

شورجه در پایان سخنانش گفت: هم چنین چه خوب بود اگر تهیه کننده حاضر در جلسه به احترام همکاران دیگر خود که در مجمع نبودند، در جلسه حضور پیدا نمی کرد یا انصراف می داد، چرا که قطع به یقین همه این عزیزان دیر یا زود در کنارهم به فعالیت های سینمایی خود ادامه می دهند.