به گزارش پارس به نقل از فارس، بیست و چهارم مرداد ۹۲ بود که علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با کسب ۲۳۴ رأی موافق و ۳۶ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع به مدت ۴ سال با رأی اعتماد مجلس به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم معرفی شد و از آن پس تمام تلاش خود را به کار گرفت و در معرفی معاونان کوشا بود.

جنتی ابتدا معاونان هنری و سینمایی و سپس سایر مدیران را منصوب کرد، اما تا به امروز که حدود ۵۰ روز از تصدی وی در این وزارتخانه می گذرد همچنان معرفی معاون فرهنگی یازدهم وزیر ارشاد در پرده ابهام است.

البته طی این قریب دو ماه وزیر ارشاد بارها تاکید داشته که مدیران موفق ماندگار خواهند بود اما برخی مدیران به دلیل حساسیت تغییر کرده و به مرور شاهد جابه جایی ها خواهیم بود. ارشاد از جمله وزارتخانه هایی است که با فرهنگ کشور سر و کار دارد و چالش های فراوانی را گذرانده و احتمالا فرا رو خواهد داشت.

گزینه هایی که نام عده ای از آنها رسانه ای شده و احتمالا عده ای هم در سکوت مذاکره می شوند، افراد در نوع خود موفقی بوده اند اما همین افراد موفق گاهی پس از انتشار نامشان از سوی رسانه ها، واکنش های خاص وزیر را در پی داشته اند که جنتی در تازه ترین گفت و گویش تمامی اسامی مطرحه را رد کرده و از ادامه روند بررسی ها خبرداده است.

محمد الهیاری، محمدرضا وصفی، محمود برازش، طاها هاشمی، طاها مرقاتی، سید هادی ایازی، سید عباس صالحی و… از جمله این افرادی هستند که مذاکراتی برای معاونت فرهنگی با آنها صورت گرفت و برنامه های خود را ارائه کرده اند؛ اما به این دلیل که اداره کتاب و حوزه کتاب هم مهم شمرده می شود انتظار رسانه ها برای معرفی معاون را به درازا کشانده است.

حوزوی بودن معاون یازدهم که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این مهم را در دیدار با علمای قم مطرح کرد از مواردی است که روزهای اخیر اذهان را به سوی « سیدعباس صالحی» سوق داد و شنیده ها حاکی از آن بود که وی به صورت قطعی معاون فرهنگی خواهد شد، اما طی روزهای پایانی هفته نام صالحی (ظاهرا به دلیل مشکلات شخصی وی) نیز از دستور کار خارج شد و جنتی با رد اسامی مطرح شده بر این مسئله صحه گذاشت.

اکنون علی اسماعیلی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در طبقه سوم وزارت ارشاد در حال فعالیت بوده و به تازگی حکمی را نیز برای محمد الهیاری فومنی به عنوان دبیر هفته کتاب صادر کرده است.

شش ماه دوم سال که اغلب در آن جوایز ادبی، جشنواره های فجر، نمایشگاه های بین المللی، جشن ملی صنعت چاپ و هفته کتاب برگزار می شود از روزهای مهم تقویم وزارت ارشاد محسوب می شوند که سکان داری موفق در انها، موجبات ثمر دهی مطلوب و صحیح را نیز فراهم می آورد.