به گزارش پارس ، محمد تقی روغنی ها - سرپرست روزنامه ایران - در گفت وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: هزینه های ما بسیار زیاد است و اگر روزنامه ایران به ۸۰۰ تومان هم برسد، باز مشکلات مالی حل نخواهد شد. این قدم اول بود تا بتوانیم بخشی از هزینه های خود را تامین کنیم.

او ادامه داد: برای تامین هزینه های بسیار زیاد کاغذ و هزینه های پرسنلی راه حل های دیگری وجود دارد که یکی از آنها بالا بردن قیمت روزنامه است که البته این اتفاق فقط در تهران رخ داده است.

روغنی ها با تاکید بر اینکه درآمد فعلی روزنامه ایران برای تامین هزینه های این روزنامه کافی نیست، تصریح کرد: من تاکید می کنم برخلاف باوری که در جامعه وجود دارد، روزنامه ایران هیچ گونه بودجه دولتی دریافت نمی کند و کاملا به صورت یک موسسه خصوصی اداره می شود.

او درباره نقش وزیر ارشاد و رییس دفتر رئیس جمهور در تصمیم گیری برای موسسه ایران توضیح داد: این اشخاص عضو هیات امنای موسسه ایران هستند و هیچ گونه تعهد مالی نسبت به این موسسه ندارند. حضور این افراد صرفا برای مدیریت معنوی و تعیین سیاست گذاری های هیات مدیره هست، اما در مورد تامین منابع مالی هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

روغنی ها همچنین درباره گرفتن آگهی ها تبلیغاتی توسط روزنامه ایران بیان کرد: روزنامه ایران در شرایط فعلی مانند سایر روزنامه تبلیغ دریافت می کند؛ البته یک تصمیم اشتباه در زمان آقای احمدی نژاد مبنی بر اینکه همه تبلیغات دولتی صرفا به روزنامه ایران داده شود گرفته شد که بلافاصله لغو شد و در حال حاضر روزنامه ایران نیز مانند سایر روزنامه ها با مشکلات مالی مواجه است.