به گزارش پارس ، نیما صوفی فرزند این هنرمند تئاتر در گفت وگویی به ایسنا، گفت: مراسم خاکسپاری پیکر پدرم با حضور هنرمندان و مسوولین در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد.

او درباره علت فوت پدرش ادامه داد: پدرم مدتی بود که دچار مشکل ریوی شده بود و قبل از آن هم به بیماری پارکیسون دچار شده بود و مدتی در آی سی یو بستری بودند که به علت عفونت ریه ها مشکلش جدی تر شد و دکترها هم پدر را جواب کرده بودند و صبح ۳۰ شهریور ماه در منزل دچار ایست قلبی شد و از دنیا رفت.

صوفی با اشاره به دور بودن پدرش در سالهای اخیر از صحنه تئاتر تصریح کرد: پدر قبل از بیماری هم چند سالی بود که از صحنه تئاتر دور بود، چرا که شرایط برای حضور در تئاتر فراوان نبود و خودش هم مشغول کارهای دیگری بود. او مشغول کار حسابداری بود اما همواره با هنرمندان بود به هنر و تئاتر علاقه خاصی داشت.

به گفته نیما صوفی؛ مراسم سوم پدرش، روز سه شنبه ۲ مهرماه در مسجد « جامع» واقع در شهرک غرب از ساعت ۱۶تا ۱۷: ۳۰ برگزار می شود.

فرخ صوفی متولد ۱۳۲۰ و جز بازیگران قدیمی تئاتر و از اعضای کارگاه نمایش به حساب می آمد. یکی از معروف ترین نقش های این هنرمند بازی در نمایش « شهر قصه» اثر زنده یاد بیژن مفید بود، همچنین در سال ۸۸ در مراسم جشن تولد ۴۴ سالگی تماشاخانه « سنگلج» از او تقدیر شد.