به گزارش پارس ، مهدی چمران در گفت وگو با ایسنا، در خصوص وجود تضارب آرا و اختلاف نظر در شورا و اقدامات لازم برای جلوگیری از ایجاد شائبه انحلال شورا، گفت: اصولا تضارب آرا و اختلاف نظر موجب انحلال نمی شود، عدم کارایی و کشمکش های سیاسی زمینه انحلال شورا را به وجود می آورد.

وی ضمن اشاره به وجود گرایش های مختلف سیاسی در دوره های گذشته شورای شهر تهران، افزود: افراد مختلفی با افکار متفاوت در شورا حضور داشتند و در دوره ی گذشته افراد دارای تجربه و شخصیت والایی بودند که مسائل سیاسی را با مسائل شورا در هم نمی آمیختند و اگر هم می خواستند چنین کنند فضای شورا به آنها چنین اجازه ای را نمی داد.

در دوره ی گذشته افراد دارای تجربه و شخصیت والایی بودند که مسائل سیاسی را با مسائل شورا در هم نمی آمیختند و اگر هم می خواستند چنین کنند فضای شورا به آنها چنین اجازه ای را نمی داد

چمران ادامه داد: در دوره گذشته که در سخت ترین شرایط یعنی دوران فتنه ۸۸ و دورانی که بحرانی بود شورا کار خود را به خوبی انجام می داد و اعضا داخل شورا دیدگاه خاص خود را داشتند، به عنوان مثال من از کسانی بودم که به شدت به دنبال موضوع راهپیمایی روز ۹ دی بودم و با دل و جان در این برنامه ها شرکت داشتیم اما افرادی هم بودند که به دنبال این مسائل نبودند.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: در دوره سوم هر کسی مسیر خود را از نظر سیاسی داشت ولی این امور را در مسائل تخصصی شورا وارد نمی کرد و در شورا مسائل تخصصی بر اساس منطق بررسی می شد.

وی افزود: اعضای فعلی شورا بر اساس انتخاب مردم وارد شورا شده اند و مردم چشم به این افراد دوخته اند و با توجه به این مسئله هر کدام از اعضا باید رای مستقل داشته باشند و مستقل عمل کنند.

اگر به جایی برسیم که دخالت های سیاسی دیده شود اول بحث نصیحتی خواهیم داشت

چمران در خصوص بازنگری در نوع رفتار گروه های مختلف به خصوص اصلاح طلب ها که اختلاف نظرهای اخیر بیشتر از سوی آنها آغاز شده است گفت: قاعدتا اگر به جایی برسیم که دخالت های سیاسی دیده شود اول بحث نصیحتی خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: سابقه شکل گیری شوراها در کشور زیاد نیست اما تجربه ۱۰ ساله بزرگ و ارزشمندی در این زمینه داریم؛ ضمن اینکه تجربه تلخ اولین دوره شورا نیز وجود دارد و نباید فراموش کنیم اگر به دنبال مصالح سیاسی باشیم این تجربه ها تکرار خواهد شد.

وی افزود: همه در زمینه همکاری با ریاست شورا برای قرار دادن شورا در مسیر درست تلاش خواهیم کرد.