به گزارش پارس ، سید جلال ملکی در گفت وگو با تسنیم، اظهار داشت: ساعت ۱۸: ۰۴ روز گذشته مصدومیت یک کوهنورد آلمانی در ارتفاعات قله توچال، به سامانه ۱۲۵ اعلام و گروه امداد و نجات کوهستان آتش نشانی مستقر در ایستگاه ۵ توچال را به محل اعلام شد.

وی ادامه داد: در این حادثه دو مرد کوهنورد از تبعه کشور آلمان برای تفریح به ارتفاعات توچال آمده بودند که یکی از آنها که مردی ۴۰ ساله بود از ناحیه زانوهای هر دو پا دچار مصدومیت شده و قادر به ایستادن و حرکت نبود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تصریح کرد: مأموران آتش نشانی فرد مصدم را از منطقه شیرپلا پس از ۳ ساعت پیاده روی به ایستگاه ۵ منتقل و با انجام اقدامات اولیه وی را با خودرو با پایین کوه منتقل کردند.

وی همچنین از وقوع حادثه دیگری خبر داد و گفت: ساعت ۱۷ روز گذشته آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی در خیابان تهرانسر، بلوار لاله، خیابان بدخشان شمالی به سامانه ۱۲۵ اعلام و ۳ ایستگاه به محل حادثه اعزام شد.

ملکی ادامه داد: محل حادثه یک ساختمان ۸ طبقه ۶۹ واحدی دیده می شد که در طبقه سوم آن یکی از واحدها به مساحت ۸۰ متر مربع از قسمت بالکن دچارآتش سوزی شده و شعله های آتش در مدت زمان کوتاهی به واحدمسکونی سرایت کرده بود.

وی تصریح کرد: در این حادثه دود غلیظی فضای ساختمان را فرا گرفته و موجب محبوس شدن ۴۰ نفر از ساکنان ساختمان (از کودک یک ساله تا افراد سالخورده) در منازلشان و راه پله ها شده بود. مأموران آتش نشانی با آغاز عملیات هر ۴۰ نفر را از ساختمان خارج کردند که تعدادی از این افراد تحویل امدادگران اورژانس حاضر در محل شدند و ۴ نفر دیگر به مراکز درمانی منتقل شدند.