به گزارش پارس به نقل از فارس، محسن پیرهادی منتخب مردم در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به معرفی محسن هاشمی از سوی اصلاح طلبان در شورای شهر به عنوان گزینه شهرداری تهران، گفت: این اتفاق یک فرآیند از پیش تعیین شده و سیاسی بود و حتی پیش از انتخابات شورای شهر نیز این پیش بینی می شد که اصلاح طلبان به دنبال معرفی وی به عنوان شهرداری تهران باشند.

وی ادامه داد: ما به دوستان اصلاح طلب آقای محسن هاشمی گفتیم که نامزدی وی برای شهرداری نه به صلاح خودش است و نه خانواده اش.

منتخب مردم تهران در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران متذکر شد: اصلاح طلبان در شورای شهر یک فضای سیاسی را دنبال می کنند و این فضای سیاسی به ضرر اعضای شورا، شهر تهران و مردم پایتخت است.

پیرهادی به جلسه هماهنگی بین اصلاح طلبان و اصولگرایان اشاره کرد و اظهار داشت: ما و دوستان اصلاح طلب توافق کرده بودیم که در جلسات مشترک و با بررسی گزینه های موجود به فرد نهایی برسیم اما دوستان به توافق فی مابین توافق نکرده و ما هم معتقدیم معرفی محسن هاشمی فرآیندی از پیش طراحی شده و مدیریت آن خارج از شورای شهر است.

وی با بیان اینکه اصلاح طلبان از همین ابتدا به دنبال جناح بندی های سیاسی هستند، به رد صلاحیت هاشمی برای انتخابات شورای شهر اشاره کرد و افزود: واکنش نمایندگان مجلس به معرفی محسن هاشمی به عنوان گزینه شهرداری تهران به یک چالش بزرگ میان مجلس و شورای شهر تبدیل شده است و ما قطعا موافق ادامه این روند چالشی نخواهیم بود.

منتخب مردم در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروز مردم تهران به دنبال آرامش هستند و با چالش های سیاسی نباید آسایش آنها را برهم زد، خاطرنشان کرد: مسیری که اصلاح طلبان از همین ابتدا در شورای شهر آغاز کرده اند، مردم تهران را با چالش های سیاسی بزرگ روبرو خواهد کرد و مطمئناً این امر مورد تایید اصولگرایان نیست.

پیرهادی با اشاره به کارنامه قالیباف در شهرداری تهران، یادآور شد: تهران، شهرداری با جامعیت مسائل فرهنگی، اجتماعی و عمرانی می خواهد. محسن هاشمی در حوزه حمل و نقل کار کرده و به تجارب خوبی نیز دست یافته است، اما در حوزه های فرهنگی - اجتماعی و توان مدیریت قابل قیاس با شهرداری فعلی تهران نیست.

وی در پایان عملکرد قالیباف در شهرداری تهران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر قالیباف به دلیل توان مدیریتی و سابقه درخشانش در مدیریت شهرداری تهران به عنوان گزینه نهایی اصولگرایان مطرح است.