به گزارش پارس به نقل از فارس، انجمن تغذیه ایران اعلام کرد: در زمانی که جامعه دانش آموختگان تغذیه ایران درگیر چالش های متفاوتی در زمینه های حرفه ای، صنفی و علمی خود است، انتشار خبری مبنی بر پذیرش دانشجو بدون کنکور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان استان فارس کافی بود که موج گسترده ای از اعتراضات دانشجویان و فارغ التحصیلان و اساتید این رشته را برانگیزد.

اقدامی که بدون شک بی قاعده بوده و بدون در نظر گرفتن نیازهای واقعی جامعه، اهداف سلامت و بازار کار رشته تغذیه اتخاذ شده است. ضمن اینکه کیفیت و امکانات آموزشی این دانشگاه برای تربیت کارشناسانی که وظیفه حساس کنترل سلامت افراد جامعه در حیطه تخصصی خود را دارند مورد شک و تردید است.

علاوه بر این امسال از طریق آزمون کنکور، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند، مؤسسه آموزش عالی علوم پزشکی وارستگان و دانشکده علوم پزشکی شوشتر نیز به جمع ۱۴ دانشگاه تربیت کننده کارشناسان تغذیه پیوسته اند.

بدین ترتیب خیل گسترده ای از فارغ التحصیلان علوم تغذیه، بدون آنکه ساز و کار مناسبی برای بکارگیری آنها در بدنه ارائه کننده خدمات بهداشتی و سلامتی در نظر گرفته شده باشد، در راه بازار کاری هستند که در حال حاضر با مشکلات و معضلات فراوانی دست و پنجه نرم می کند.

پس از انتشار خبر و وصول آن به دفتر انجمن تغذیه ایران، مجید حاجی فرجی رئیس انجمن تغذیه ایران پیگیری های مجدانه ای برای جلوگیری از پذیرش دانشجو بدون کنکور انجام داد.

به گفته وی این موضوع از طریق انجمن با هیئت بورد (ممتحنه و ارزشیابی) رشته تغذیه، معاونت آموزشی وزارت بهداشت، رؤسای گروه های تغذیه سراسر کشور و ریاست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در میان گذاشته شد و تمام پیگیری ها و اقداماتی که در حیطه اختیارات انجمن است انجام شد.

نتایج این اقدامات تا به امروز به لغو پذیرش بدون کنکور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان انجامیده است و امید است با پیگیری های جدی هیئت بورد و ممتحنه تغذیه که مسئولیت اصلی پیگیری مسائل آموزشی تغذیه را به عهده دارد، اقدامات شایسته بعدی نیز انجام شود.

هم زمان با اقدامات و پیگیری های انجمن تعذیه ایران برخی از اساتید و تعداد بسیاری از دانشجویان و فارغ التحصیلان تغذیه نیز مراتب اعتراض خود را به مراجع ذی ربط اعلام داشته اند.

همچنین محمد حسن افتخاری مدیر گروه تغذیه دانشکده بهداشت و تغذیه علوم پزشکی شیراز، سیاوش بابا جعفری رئیس انجمن تغذیه ایران شاخه فارس، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و تعداد بسیار زیادی از دانش آموختگان تغذیه از طریق تارنمای علمی تغذیه شناسان ایران نسبت به پذیرش خارج از قاعده و بدون کنکور در رشته واکنش نشان داده اند.