به گزارش پارس ، فاطمه قربان، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با فارس  در خصوص تعداد دانش آموزان اول ابتدایی در سال جدید اظهار داشت: بر اساس پیش بینی وزارت آموزش و پرورش تعداد دانش آموزان پایه اول ابتدایی نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ هزار نفر افزایش داشته است و به نظر می رسد تعداد کل این دانش آموزان به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر برسد.

وی افزود: روز ۳۱ شهریور جشن شکوفه ها و غنچه ها برگزار می شود و در این روز پایه اول دبستانی ها به مدرسه می روند؛ بر این اساس طی بخشنامه ای به تمام مسئولان مدارس اعلام شده است که فضاهای آموزشی و کلاس ها در زمان بازگشایی مدارس از هر نظر آماده باشند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: طی این بخشنامه اعلام شده است اگر مدرسه یا کلاسی در طول تابستان به تعمیرات و تجهیزاتی نیاز دارد، تمام این نواقص برطرف شود، بنابراین با رفع این نواقص، مدارس سراسر کشور در زمان بازگشایی مدارس آماده پذیرش دانش آموزان هستند.

*کتاب های درسی ۱۰شهریور به استان ها ارسال می شود

قربان بیان داشت: روز اول مهر به دلیل استقبالی که از دانش آموزان می شود، روز بسیار مهمی است و در علاقه مندی دانش آموزان برای حضور در مدرسه تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه در طول این مدت بحث سازماندهی معلمان نیز انجام شده است، گفت: پایه و کلاس تدریس هر معلم مشخص شده است تا معلمان با آمادگی بیشتری در کلاس های درس حضور پیدا کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: آموزش نیروی انسانی نیز در حال اجراست و کتاب های آموزشی دهم شهریور به استان ها ارسال می شود تا در اختیار مدارس قرار گیرد.

وی اضافه کرد: مدیران مدارس با برنامه ریزی های قبلی امکانات، فضاهای آموزشی و ساماندهی معلمان را تا نیمه شهریور تکمیل می کنند و در این تاریخ برنامه هفتگی معلمان نیز در اختیار آنها قرار می گیرد.

*حضور مسئولان در مدارس، مهمترین برنامه آموزش و پرورش در روز اول مهر است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص برنامه های این وزارتخانه با بازگشایی مدارس در روز اول مهر، اظهار داشت: در روز جشن شکوفه ها از مدیر کل و مسئولان هر استان و معاون آموزش ابتدایی دعوت شده است تا در این مراسم حضور داشته باشند.

وی افزود: طبق برنامه همه ساله در استان تهران از رئیس جمهور دعوت می شود تا در مراسم روز اول مهر در یکی از مدارس حضور داشته باشند که البته این برنامه هنوز قطعی نشده است.

قربان ادامه داد: حضور مسئولان در مراسم روز شکوفه ها و روز اول مهر، مهمترین برنامه های این وزارتخانه در زمان بازگشایی مدارس است.