به گزارش پارس ، دکتر بهرام عین اللهی در گفت وگو با ایسنا، در این باره، اظهارکرد: در دانشگاه های علوم پزشکی هر مدیری ۳ وظیفه برنامه ریزی، اجرا و نظارت را برعهده دارد و در رابطه با نقش نظارتی تاکید فراوانی به روسا و معاونین دانشگاه ها شده است، بنابراین اگر هر نوع تخلفی در هر حوزه ای انجام شود، رییس و معاون دانشگاه مربوطه مسئول است.

وی با بیان اینکه ممکن است در برخی از دانشگاه ها این پدیده وجود داشته باشد، افزود: لازم است که مسئولین دانشگاه های مختلف اعم از رییس دانشگاه، رییس دانشکده و معاونین بر این مسئله که قطعا تخلف است نظارت کنند.


معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه در صورت گزارش تخلف در هیات های مربوط به تخلفات دانشجویی با فرد متخلف برخورد خواهد شد، گفت: وزارت بهداشت در این زمینه مسئولیت برنامه ریزی و ابلاغ آیین نامه را دارد که این مسئله در حال انجام است.

وی با بیان اینکه آمار مربوط به تخلفات فروش کشیک به صورت گزارش های پراکنده وجود دارد، گفت: قطعا وظیفه دانشگاه ها است که این آمار را تهیه کنند و در صورت مشاهده تخلف با فرد متخلف برخورد کنند که در این صورت فرد به کمیته انظباطی معرفی شده ممکن است حتی تمدید دوره شود.