به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، علی جنتی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی پس از دریافت رای اعتماد مجلس شورای اسلامی صبح امروز در ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حاضر شد.

وی در جمع خبرنگاران اولین برنامه خود را شناخت این مجموعه خواند و گفت: شناخت مسائل، مشکلات و چالش هایی که این وزارتخانه دارد در وهله اول قرار می گیرد بعد از آن هم برای حل این مسائل تدابیری را اندیشیده و مسائل را حل خواهیم کرد.

سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی که به استقبال وزیر جدید آمده بود، در سخنانی کوتاه گفت: مسئولیت در وزارت ارشاد یک مسئولیت خطیر و سنگین بود و خداوند را شاکریم که این توفیق را یافتیم که خدماتی را ارائه دهیم و در حال حاضر بار این مسئولیت از دوش من برداشته شد.

وی افزود: احساس راحتی و سبک بالی می کنم و امیدوارم آقای جنتی بتواند بیش از گذشته فعالیت ها را پیش ببرد، دوستان ما هم همه همکاری های لازم را انجام خواهند داد و من هم در خدمت ایشان هستم، قطعاً کار اصلی من دانشگاه است و به راه اصلی خودم ادامه خواهم داد البته این بدان معنا نیست که از کارهای فرهنگی و هنری کناره گیری خواهم کرد.

علی جنتی هم در ادامه خاطرنشان کرد: دکتر حسینی از شخصیت های فرهیخته کشور است، من از دو دهه گذشته با ایشان همکاری داشتم و از نزدیک با وی در ارتباط بودم و همچنان از نظرات و دیدگاه های وی استفاده خواهم کرد.

جنتی در ادامه درباره معاونان خود گفت: هنوز تصمیم گیری نهایی را برای معاونان انجام ندادم و در روزهای آتی آنها را معرفی خواهم کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره ممیزی کتاب تصریح کرد: مشکلات و روند را بررسی کرده و درباره ممیزی ها هم فکری خواهم کرد. البته ممیزی افراد نخواهیم داشت.

وی افزود: اولویت ها را باید یک به یک بیان کنیم قبل از هر چیز باید مقداری آشنایی با شرایط اینجا داشته باشیم با توجه به اینکه سالها از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دور بوده ام به ترتیب کارها با توجه به سیاست ها و با اولویت های دولت تدبیر و امید مشخص شده و اعلام خواهد شد، طبیعتاً سیاست ها با دولت گذشته متفاوت خواهد بود و به تدریج اینها را در مسائل هنری و سینمایی و سایر فعالیتها بیان می کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سعی ما این است که هر چه می شود بتوانیم از بعضی از مقررات که دست و پاگیر جلوگیری و آنها را به حداقل برسانیم؛ افراد قابل ممیزی نیستند.