به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، ملیکا شریفی نیا، بازیگر نقش" ستاره" در مجموعه خروس در ۲۱ آبان ۱۳۶۵ در تهران در خانواده ای هنرمند بدنیا آمد. او فرزند" محمدرضا شریفی نیا" و" آزیتا حاجیان" بازیگران سینما و تلویزیون و خواهر مهراوه شریفی نیا است.

ملیکا بازی در سینما را از سال ۳۷۰ با فیلمی به نام" اوینار" به کارگردانی شهرام اسدی کار خود را آغاز کرد.

شریفی نیا، هنر آموخته رشته گرافیک بوده و در زمینه های گرافیک، عکاسی، تصویرسازی کتاب و همچنین ساخت آثار حجمی بطور جدی فعالیت می کند.

او در فیلم ها و سریال های مختلفی نقش آفرینی کرد اما با ایفای نقش" دریا" در سریال" شمس العماره" به کارگردانی سامان مقدم به موفقیت رسید.

او برای اولین بار در مجموعه" آشپزباشی" با خواهر بزرگش مهراوه شریفی نیا هم بازی شد. ملیکا شریفی نیا، در ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ ازدواج کرد.

گفتنی است، که از مضامین آمده در کارت عروسی ملیکا شریفی نیا می توان « به بسمه تعالی شأنه با عمل به سنت پیامبر اعظم (ص) مجلس جشن و سرور به مناسبت وصلت میمنت اثر عروس خانوم میلیکا خاتون" نقاش باشی و آکتوریس" صبیه آقا محمد رضا خان شریفینیا و سرکار علیه آزیتا خانوم حاجیان از" مشاهیر تیارت و سینما توقراف" و ماه داماد میرزا امیررضا" مدیر صنایع و طرب" ولدخلف محمود رضاخان طلاچیان از کسبه مؤمن و محترم بازار تهران و سرکار علیه ایران خانوم سرور بخش در منزل شخصی منعقد است.


مدعوین محترم از خواتین مکرمه و رجال معظم در یوم الجمعه به دار الضیافه نزول اجلال بفرمایید که در آن انواع اطعمه و اشربه حلال و حلویات به نحو احسن مهیا می باشد و مراسم به قواعد اسلامی برقرار و مجلس از آلات لهو و لعب از جمله جاز و قیتار و ساکسیفون و ترومپت و دیگر آلات غنا مبرا و منزه بوده و متبرک به صلوات، لکن انواع کف و کل و بشکن و اصوات بلبلی بلا اشکال است. » اشاره نمود.

بنابراین گزارش؛ ملیکا شریفی نیا در فیلم هایی چون" دیدار در استانبول" (۱۳۷۰) به کارگردانی افشین شرکت، " دایان باخ" (۱۳۷۱) به کارگردانی فرهاد پوراعظم، " پری" (۱۳۷۳) به کارگردانی داریوش مهرجویی، " اشک و لبخند" (۱۳۷۳) به کارگردانی شاپور قریب، " آرایش مرگ" (۱۳۷۳) به کارگردانی افشین شرکت، " ابر و آفتاب" (۱۳۷۵) به کارگردانی محمود کلاری، میکس (۱۳۷۸) به کارگردانی داریوش مهرجویی، " مهمان مامان (۱۳۸۲) به کارگردانی داریوش مهرجویی، " دایره زنگی" (۱۳۸۶) به کارگردانی پریسا بخت آور ایفای نقش کرد.

او همچنین در مجموعه های تلویزیونی افسانه پوپک طلایی (۱۳۷۷) ، " آشپزباشی" (۱۳۸۸) ساخته محمدرضا هنرمند، " نون و ریحون" (۱۳۸۹) ساخته فرزاد مؤتمن را بازی کرده است.

شریفی نیا در تله فیلم" چشماتو ببند" ساخته مجتبی چراغعلی نیز نقش آفرینی کرده است.

گفتنی است؛ ملیکا شریفی نیا، آخرین بازی اش در سریال" خروس" است که در حال حاضر از شبکه دو در حال پخش است.