به گزارش پارس به نقل از ایسنا، اکنون و در واپسین روزهای دوره چهارساله مدیریت جواد شمقدری بر سینمای کشور، نگاهی به مدیران موثر در این مدت دارد و اقدامات مثبت و منفی آن ها را خیلی گذرا مرور می کند:

× × × جواد شمقدری:

مسوولیت: رییس سازمان سینمایی کشور و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

جواد شمقدری

مسوولیت های پیشین: معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاور هنری محمود احمدی نژاد در دولت نهم، عضو هیات امنای هیات اسلامی هنرمندان، عضو مشورتی شورای های فیلمنامه حوزه هنری، سیمافیلم، مرکزسینمای تجربی و انجمن سینمای دفاع مقدس.

آثار: کارگردان « طوفان شن»

مهمترین اقدامات و حواشی:

۱- انتقادات تند و تیز به هیات مدیره خانه سینما در سال هایی که در هیات اسلامی هنرمندان فعال بود و ادامه این انتقاد ها در زمان مدیریتش در وزارت ارشاد، نهایتا موجب تعطیل شدن این تشکل صنفی شد. محمود احمدی نژاد که با این اقدام مخالف بود، خود زمینه چینی بازگشایی خانه سینما را با پیشنهاد تشکیل هیاتی برای اصلاح اساسنامه آن نهاد مطرح کرد اما وقتی دید کار آنطور که مدنظرش است جلو نمی رود، در نامه ای به شمقدری به او تاکید کرد که کارهای بازگشایی بدون « تنگ نظری» هرچه سریعتر به اتمام برسد که البته این « دستور» تا پایان عمر کاری رییس دولت دهم به سرانجامی نرسید.

۲- انتقاد از سیاست های محمدحسین صفارهرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم توسط شمقدری تا جایی تکرار شد که وی صفارهرندی و احمدی نژاد را زن و شوهری خواند که تنها یکدیگر را تحمل می کنند. این سخنان وی با واکنش تند رییس جمهور نهم روبرو شد.

۳- کشمکش شدید با حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برای اکران فیلم هایی که مدیران حوزه آن ها را متناسب با فرهنگ ایرانی – اسلامی نمی دانستند. در این تقابل که گاهی به دوئل اظهارنظر ها بین شمقدری و مومنی شریف (مدیر حوزه هنری) تبدیل می شد، چندین فیلم سینمایی امکان نمایش را در سینماهای زیر مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی پیدا نکردند که این امر موجب انتقاد سینماگران از مدیریت حوزه هنری شد.

۴- سخنان شمقدری درباره لابی برای اعطای جایزه اسکار به اصغر فرهادی و فیلم « جدایی نادر از سیمین» جنجال های زیادی به دنبال داشت. البته پیش از این توقیف و یا توقف فیلم « جدایی نادر ازسیمین» در هنگام فیلمبرداری به دلیل برخی حواشی صحبت های اصغر فرهادی در جشن خانه ی سینما از اتفاقات نادر سال های اخیر سینما شد.

۵- تغییر محل استقرار کاخ جشنواره فیلم فجر از سینما « فلسطین» به برج میلاد تهران.

۶- از توقیف در آوردن و اکران فیلم هایی مانند « به رنگ ارغوان» و « پنجمین سوار سرنوشت» که در دوره های قبل بدون دلیل خاصی، امکان نمایش پیدا نکرده بود.

۷- تشکیل سازمان سینمایی که می توانست چارت و بودجه ای مستقل از وزارت ارشاد داشته باشد. او البته تا پایان دوره اش نتوانست چارت و فعالیت های این سازمان را تثبیت کند.

۸- تشکیل شورای عالی سینما به ریاست محمود احمدی نژاد به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور. اگرچه مصوبات این شورا برای سینما بسیار راهبردی و زیرساختی بود اما بیشتر آن ها به دلیل بار مالی زیاد امکان اجرایی پیدا نکرد.

۹- تشکیل خانه اصناف سینمای ایران یا همان خانه سینمای ۲ با حضور جمعی از یارانش که موجب انتقادات شدیدی از سوی سینماگران مطرح شد.

۱۰- در دوران مدیریت شمقدری در وزارت ارشاد، چهار تجمع در له یا علیه وی برگزار شد. تجمع انصار حزب الله در اعتراض به اکران « من مادر هستم» و ساخت چند فیلم پر حاشیه، دو تجمع طیف خانه سینما در اعتراض به پلمپ ساختمان این نهاد صنفی و تجمع اعضای خانه اصناف سینمای ایران (خانه سینما ۲) در اعتراض به تحویل ندادن ساختمان خیابان سمنان خانه سینما به آن ها.

۱۱- ساخت فیلم هایی با تم خیانت در دوره مدیریت وی باعث شد جشنواره فجر سال ۸۹ حواشی بسیار زیادی داشته باشد و این حواشی به کشمکش با حوزه هنری رسید.

× × × سیدعلیرضا سجادپور:

مسوولیت: مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی وزارت ارشاد

علیرضا سجادپور

مسوولیت های پیشین: رییس فرهنگسرای هنر، مدیرکل سینما و تلویزیون شهرداری تهران، مسوول واحد فیلمنامه حوزه هنری، قائم مقام گروه تلویزیونی شاهد، عضو موسس و مدیر اجرایی هیات اسلامی هنرمندان، معاون فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری. عضو شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم فجر، عضو شورای های پروانه ساخت و نمایش فیلم سینمایی وزارت ارشاد.

آثار: تهیه کننده آخرین ملکه زمین، سرباز کوچک، شکلات داغ، سریال آفتاب و زمین و چشمان آبی زهرا. نگارش چند فیلمنامه سینمایی و همکار در نگارش فیلمنامه سریال سیمرغ.

مهمترین اقدامات و حواشی:

۱- او یکی از همراهان اصلی جواد شمقدری در اعلام انحلال خانه سینما و سپس تعطیلی این نهاد صنفی بود.

۲- سجادپور از جمله حامیان تشکیل اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران با هسته مرکزی سینماگران مخالف هیات مدیره خانه سینما تشکیل شد. این اتحادیه پس از تشکیل توانست مجوز برگزاری جلسات شورای صنفی نمایش، مسوولیت تشکیل پرونده مربوط فیلم های متقاضی صدور پروانه ساخت و مشاوره اولیه فیلمنامه هایی که می خواهند مجوز ساخت بگیرند را دریافت کند.

۳- او در میان سینماگران به عنوان یکی از حامیان جدی شورای صنفی نمایش شناخته می شد که این شورا حواشی زیادی را برای سینمای ایران در سال ۹۰ و مخصوصا در اکران نوروز آن سال ایجاد کرد.

۴- درحالی که در دوره های مختلف، انتخاب فیلم نماینده ایران در مراسم آکادمی اسکار برعهده هیاتی متشکل از سینماگران در بنیاد فارابی بود، سجادپور در سال ۸۸ بدون درنظر گرفتن این هیات، « بدرود بغداد» را به اسکار معرفی کرد.

۵- فیلم سینمایی « جدایی نادر از سیمین» که توانست نخستین اسکار را برای سینمای ایران به ارمغان بیاورد، در زمانی که او مدیرکل نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی بود، توقیف شد. این اتفاق، به دلیل حواشی یکی از جشن های خانه سینما رخ داد.

۶- سجادپور اما مدیری بود که تا پایان دولت دهم در کنار جواد شمقدری نتوانست حضور داشته باشد و ۶ دی ماه سال ۹۱ استعفاء داد. البته در استعفاء یا برکناری او شایعات مختلفی مطرح شد که او فقط ترجیح داد که بگوید علاقه مند است فیلم بسازد بنابراین از مدیریت کناره گیری کرده است.

× × × مهدی عظیمی میرآبادی:

مسوولیت: معاون فعالیت های سازمان سینمایی

مهدی عظیمی

مسوولیت های پیشین: قائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، مدیر گروه تلویزیونی بسیج، قائم مقام اداره کل تولید و پشتیبانی معاونت امور سینمایی، قائم مقام اداره کل نظارت و ارزشیابی (در زمان سیدعلیرضا سجادپور) ، سرپرست اداره کل نظارت و ارزشیابی، عضو شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم فجر، ناظر مالی وزارت ارشاد در خانه سینما در چندین سال قبل.

آثار: تهیه کننده و مدیر تولید فیلم ها و مجموعه هایی مانند عبور در غبار، مرد زیبا، شغل شریف، سلطان عشق، مجتمع مسکونی فرج و فرخ، سیب و سلما و… .

مهمترین اقدامات و حواشی:

۱- پس از آنکه سازمان سینمایی با حواشی بسیار زیادی برای ساخت و نمایش چند فیلمش مواجه شد، ترجیح داد سیاست خود در اعطای پروانه ساخت و نمایش را تغییر دهد. این اقدام در دورانی که علیرضا سجادپور از سمت خود استعفاء داده و مهدی عظیمی جانشین او شده بود، نمود بیشتری پیدا کرد.

۲- عظیمی برخلاف سجادپور، رابطه چندان جالبی با مدیران اصلی اتحادیه تهیه کنندگان و شورای صنفی نمایش نداشت. اختلاف عظیمی و سیدضیاء هاشمی تا جایی عمیق شد که بسیاری منتظر استعفای هاشمی از شورای صنفی نمایش و یا اقدامات جدی این دو علیه یکدیگر بودند.

۳- پس از تشکیل سازمان سینمایی، معاون فعالیت های این سازمان مسوول پیگیری وضعیت خانه سینما بود. در این میان، عظیمی خود یکی از مخالفان اقدامات هیات مدیره خانه سینما بوده و فعالیت آن ها را در گذشته را غیرقانونی می دانست.

۴- تشکیل هیات بازگشایی خانه سینما از سوی جواد شمقدری به وی سپرده شد اما این هیات از سوی خانه سینمایی ها غیرقانونی خوانده شد و تقریبا نتوانست کاری از پیش ببرد.

۵- عظیمی میرآبادی یکی از اعضای شورای پروانه نمایش فیلم های سینمایی بود.

× × × جلیل عرفان منش:

مسوولیت: معاون آثار سازمان سینمایی

جلیل عرفان منش

مسوولیت های پیشین: موسس و رییس دانشگاه سوره شعبه شیراز، مدیر گروه تاریخ و مناسبت های شبکه دوم سیما، عضو شورای تصویب فیلمنامه سیمافیلم، عضو شورای طرح و برنامه معاونت سیما، عضو کمیته فرهنگ و تمدن شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم فجر.

آثار: نگارش فیلمنامه سینمایی روز موعود، ابر و باد، راه اعتدال و… و بازنویسی فیلمنامه « لاله» .

مهمترین اقدامات و حواشی:

۱- عرفان منش یکی از اعضای اصلی شورای های صدور پروانه ساخت و نمایش سازمان سینمایی بود.

۲- او بازنویسی فیلمنامه « لاله» را به عنوان یکی از پرحاشیه ترین آثار سینمایی دوران مدیریت شمقدری برعهده داشت.

۳- تشکیل شورای ارزشیابی فیلمنامه، یکی از برنامه های اصلی عرفان منش برای پایان دادن به اعمال سلیقه در حوزه نظارت آثار سینمایی بود که خبری درباره تشکیل آن منتشر نشد.

× × × سیداحمد میرعلایی:

مسوولیت: مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، دبیر بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم کودک

سیداحمد میرعلایی

مسوولیت های پیشین: عضویت در شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم فجر، دبیر جشنواره های کودک در زمان مدیریت در فارابی.

آثار: تهیه کننده فیلم های سینمایی شب واقعه، فرزند خاک، مرثیه برف، وعده دیدار و سرعت. مجری طرح و مدیر تولید فیلم های سینمایی مانند سرعت، دنیای وارونه، عروس حلبچه و… .

مهمترین اقدامات و حواشی:

۱- سید احمد میرعلایی از جمله مدیرانی است که نامش حتی در میان مخالفان جدی سیاست های شمقدری، با احترام خطاب می شود.

۲- او خود به عنوان یکی از منتقدان بعضی از سیاست های معاونت و سازمان سینمایی شمرده شده و در این زمینه مطالبی غیررسمی مطرح می شود اما او هیچ وقت اختلاف خود را با شمقدری رسانه ای نکرد. حتی پس از معرفی وی به عنوان دبیر جشنواره فیلم کودک سال ۹۲، شنیده ها حاکی از آن بود که میرعلایی از برخی اقدامات و رفتارهای مدیران سازمان سینمایی و بویژه جواد شمقدری دلخور است و به زودی از سمتش استعفاء خواهد داد که این اتفاق رخ نداد.

۳- گفته می شد، میرعلایی یکی از مخالفان ساخت فیلم « لاله» بوده و اجازه ساخت این فیلم را در بنیاد فارابی نداده است.

۴- در دوره وی (سال ۹۰) برای نخستین بار، مدیریت و راهبری جشنواره فیلم فجر از بنیاد فارابی گرفته شده و به موسسه رسانه های تصویری داده شد.

۵- در سال دوم مدیریت او در فارابی، محل برگزاری جشنواره فیلم کودک مجددا از همدان به اصفهان منتقل شد.

× × × شفیع آقامحمدیان:

مسوولیت: مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

شفیع آقامحمدیان

مسوولیت های پیشین: دبیر جشنواره های سینماحقیقت در دوره مدیریت در مرکز گسترش، عضویت در شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم فجر.

آثار: کارگردانی فیلم های سینمایی تلفن، چشم عقاب، روی خط مرگ و… ، نویسنده فرار از جهنم، مروارید سیاه و راننده سفیر. مجری طرح فیلم سینمایی لاله.

مهمترین اقدامات و حواشی:

۱- عضویت در شورای صدور پروانه ساخت فیلم های سینمایی سازمان سینمایی.

۲- تغییر سیاست حمایت از فیلم اولی ها و سپرده شدن این بخش به دست بنیاد فارابی. آقامحمدیان که می گوید نقشی در این انتقال حمایت نداشته، خود یکی از منتقدان این اقدام بوده و تاکید کرده است که حمایت از فیلم اولی ها باید به مرکز گسترش سپرده شود.

۳- مسوولیت برگزاری و دبیری چهار دوره جشنواره سینماحقیقت.

۴- حمایت از ساخت و سپس فروش حق رایت بین المللی انیمیشن سینمایی« رستم و سهراب» در جشنواره فیلم « کن» .

۵- انتقادات فراوان مستندسازان به عملکرد وی. این انتقادات در پایان دوره وی به دلیل حمایت های گسترده از ساخت فیلم های پرهزینه شدت گرفته بود.

۶- ساخت فیلم سینمایی پرحاشیه « لاله» در زیرمجموعه وی کلید خورد و او یکی از حامیان جدی این فیلم است.

× × × محمدرضا عباسیان:

مسوولیت: مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری

محمدرضا عباسیان

مسوولیت های پیشین: مدیرکل اداره رسانه بین الملل سیما، عضویت در شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم فجر، دبیر سی ویکمین جشنواره فیلم فجر، دبیر نخستین جشنواره فیلم ویدئویی یاس تهران، دبیرکل ستاد مبارزه با محصولات غیر مجاز.

آثار: ساخت و تهیه چندین مستند در موضوعات مختلف از جمله « قانای من» .

مهمترین اقدامات و حواشی:

۱- عباسیان یکی از مخالفان جدی ساخت و توزیع سریال در شبکه نمایش خانگی بود.

۲- نمایش دیجیتال تمام فیلم های سی و یکمین جشنواره فجر از جمله مهمترین اقدام عباسیان به شمار می رود. البته به گفته برخی از سینماداران پس از پایان جشنواره، تجهیزات دیجیتال از سینماها جمع شد.

۳- در جشنواره سی و یکم فجر، اصحاب رسانه انتقادات تند و تیزی را به نحوه مدیریت عباسیان بر این جشنواره وارد کردند چرا که معتقد بودند او نه تنها به امکانات رفاهی لازم در کاخ جشنواره توجهی نکرده بلکه با صدور کارت ورود بیش از ظرفیت سالن مرکز همایش های برج میلاد، مشکلاتی زیادی را هم برای خبرنگاران بوجود آورده است. البته او در پاسخ به این انتقادات، اقدامات غیرحرفه ای بعضی از رسانه ها را دلیل بی نظمی و شلوغی بیش از حد سالن برج میلاد دانست.

۴- جشنواره فیلم های ویدئویی تهران در دوره مدیریت وی در موسسه رسانه های تصویری پی ریزی و او دبیر نخستین دوره اش بود. دبیری دوره دوم نیز به وی سپرده شد اما با استعفا از مسوولیتش در سازمان سینمایی، از این پست کنار رفت.

۵- عباسیان در نشست خبری اعلام استعفای خود، سخنان کنایه آمیزی را نسبت به وضعیت سازمان سینمایی و مدیریت جواد شمقدری مطرح کرد اما نه او و نه شمقدری هیچ گاه به صورت شفاف دراین باره صحبت نکردند.

× × × هاشم میرزاخانی:

مسوولیت: مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران

هاشم میرزاخانی

مسوولیت های پیشین: مدیر مالی بنیاد سینمایی فارابی، دبیر چند دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران.

آثار: تهیه کنندگی و کارگردانی فیلم های مستند در تلویزیون

مهمترین اقدامات و حواشی:

۱- برگزاری منظم جشنواره های منطقه ای فیلم کوتاه در دوران مدیریت وی.

۲- تجهیز فنی دفاتر انجمن سینمای جوان در شهرستان ها به طوری که وی تاکید می کند اکنون هیچ دفتری از دفاتر انجمن با امکانات مقدمات مقدماتی فعالیت نمی کند. (البته این مدیر هم عملکردش در برخی موارد با انتقاداتی مواجه شد)

۳- تدوین مجدد درس های تدریسی در انجمن سینمای جوان کل کشور و ایجاد سیستم درسی یکپارچه در این مراکز.

۴- برگزاری جشنواره فیلم تهران به عنوان دبیر طی چهارسال.

۵- امضای تفاهم نامه های همکاری برای تبادل فیلم، داور و… میان جشنواره فیلم تهران و شماری از جشنواره های بین المللی.

۶- برگزاری جشنواره های نماز و نیایش و عکس ایران

× × × سعید رجبی فروتن:

مسوولیت: مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی و امور بین الملل سازمان سینمایی، سخنگوی سازمان سینمایی.

سعید رجبی فروتن

مسوولیت های پیشین: مدیر اداره کل همکاری های سمعی و بصری و نمایش خانگی وزارت ارشاد در دولت دهم، مشاور معاون سینمایی در دولت نهم، معاون هنری اداره ارشاد استان مرکزی، مسئول حوزه هنری استان مرکزی، معاون فرهنگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سرپرست دفتر توسعه و فناوری معاونت سینمایی در دولت نهم، عضو شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم فجر.

مهمترین اقدامات و حواشی:

۱- رجبی فروتن از جمله مدیران معاونت و سازمان سینمایی دولت دهم بود که رابطه ای بسیار خوبی با رسانه ها داشت. او همچنین طی سال های اخیر به سرعت به اتفاقات روز سینما و مخصوصا بخش نمایش خانگی واکنش نشان داده و نظراتش را در وبلاگش منعکس می کرد.

۲- ساخت سریال در شبکه نمایش خانگی در دوره وی سرعت گرفت که موافقان و مخالفان زیادی داشت.

۳- در موضوع اختلافات بالاگرفته ی خانه سینما، او با انتشار یادداشتی در سایت شخصی اش، از موضع سازمان سینمایی و جواد شمقدری در مواجهه با سینماگران انتقاد کرد.

× × × بابک خانیان:

مسوولیت: مشاور اجرایی معاون سینمایی وزیر ارشاد، رییس دبیرخانه شورای عالی سینما، عضو هیات مدیره موسسه سینماشهر.

بابک خانیان

مسوولیت های پیشین: عضو شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم فجر در دوران شمقدری، فعالیت در امور برنامه ریزی، بودجه و رسانه های دیجیتال

مهمترین اقدامات و حواشی:

۱- سینماگران، بابک خانیان را یکی از اعضای اتاق فکری می دانند که حاصل تفکر آن ها به تعطیلی خانه سینما انجامید. او همچنین در جایگاه مشاور اجرایی معاون سینمایی، مصاحبه های تند و تیزی را علیه هیات مدیره خانه سینما انجام داد. دایره مصاحبه های شدیدالحن خانیان تنها به هیات مدیره خانه سینما محدود نشد و افراد مختلفی مانند مسعود فراستی را نیز در برگرفت!

۲- شورای عالی سینما که او مسوولیت دبیرخانه آن را برعهده داشت، به دلیل مشکل تامین بودجه نتوانست بسیاری از وعده هایش را عملی کند.

۳- او یکی از منتقدان جدی و البته غیررسمی صدور پروانه نمایش برای برخی فیلم های پرحاشیه در مجموعه زیرنظر سیدعلیرضا سجادپور به حساب می آمد و حتی پس از تشکیل سازمان سینمایی انتقاد هایی را به سپردن مجدد مسئولیت صدور پروانه ساخت و نمایش به سجاد پور مطرح می کرد.

۴- خانیان سال قبل بدون اطلاع قبلی و بدون آنکه استعفاء از مسئولیت هایش رسانه ای شود، به یکباره از سازمان سینمایی کنار رفت. در این زمینه، بعضی سخنان درباره وی مطرح می شود که هیچ وقت رسما تایید نشد.

۵- او در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲، به عنوان مسوول یکی از ستاد های مردمی سعید جلیلی با یک رسانه مجازی گفت وگو کرد اما دیگر از او خبری نشد.

× × × بهمن حبشی:

مسوولیت: مدیرکل دفتر مجامع و جشنواره های معاونت امور سینمایی، سمعی و بصری

بهمن حبشی

مسوولیت های پیشین: مدیر فرهنگی در وزارت امور خارجه، کارشناس گروه فیلم و سریال و معارف و تاریخ شبکه اول سیما، مدیرکل طرح و برنامه مرکز فرهنگی و هنری صبا، عضویت در شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم فجر.

آثار سینمایی: مشاور و محقق چندین فیلم سینمایی، مستند و سریال تلویزیونی

مهمترین اقدامات و حواشی:

۱- حبشی در طول مسوولیت در معاونت سینمایی، عضو شورای سیاست گذاری جشنواره های فجر بود اما اغلب ترجیح می داد که بدون نام برده شدن در رسانه ها مسوولیت هایش را دنبال کند.

۲- گفته می شد که حبشی پس از تشکیل معاونت امور بین الملل و جشنواره های سازمان سینمایی، مدیریتش را برعهده خواهد گرفت اما این معاونت هیچ وقت تشکیل نشد.

× × × پرویز فارسیجانی:

پرویز فارسیجانی

مسوولیت: مدیرکل مطالعات و توسعه دانش و مهارت های سینمایی

مسوولیت های پیشین: دبیر شورای معارف سیما، استاد دانشگاه.

مهمترین اقدامات و حواشی:

برگزاری نشست کرسی های آزاد اندیشی در سینما

× × × مجید مسچی:

مسوولیت: مدیرعامل موسسه سینماشهر (او تنها مدیری بود که از زمان جعفری جلوه (معاون پیشین سینمایی) باقی ماند)

مسوولیت های پیشین: مدیریت واحد عکاسی شبکه اول سیما، مدیر پشتیبانی تولید سیما، مدیر تولید شبکه دوم سیما و… .

مهمترین اقدامات و حواشی:

مجید مسچی

۱- بازسازی و تجهیز تعداد زیادی از سینماهای کشور.

۲- ساخت و تجهیز سینما « هویزه» مشهد با همکاری حوزه هنری

۳- تجهیز بخشی از سینماهای کشور به سیستم نمایش دیجیتال.

تهیه و تنظیم گزارش از سید محمد صادق لواسانی خبرنگار ایسنا