به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سرهنگ قاسملو دراین باره گفت: اخیرا افرادی در تماس تلفنی با برخی از مراکز درمانی و مراکز فروش تجهیزات پزشکی در شهر تبریز، پس از اینکه از آمادگی شرکت خود برای سفارش و تامین تجهیزات مراکز درمانی خبرداده واعلام می کنند که شرکت و اداره ما پول نقدی پرداخت نمی کند و از صاحبان صنوف می خواهند برای دریافت رمز خرید و فروش، در پای عابربانک حضور یابند.

وی با بیان اینکه در جریان این امر، کلاهبرداران به بهانه های مختلف سوژه را پای عابربانک می کشانند، ادامه داد: سارقان اینترنتی با راهنمایی افراد از طریق منوی انگلیسی عابربانک ها، به تخلیه موجودی کارت مبادرت می کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که برای خرید یا سفارش کالا، حضور در پای عابربانک ضرورت ندارد و برای صدق اظهارات تماس گیرنده، باید صحت تماس با همان اداره از رده مافوق استعلام شود.

قاسملو با بیان اینکه اغلب این شیوه کلاهبرداری ها در ساعات پایانی روز پنجشنبه صورت می گیرد تا سوژه مورد نظر، فرصت استعلام از صحت و سقم طرف مقابل را پیدا نکند گفت: معمولا افراد کلاهبردار برای صحت ادعای خود، تلفن همراه یکی از دوستان خود را ارائه می دهند.

وی گفت: مردم باید در خریدها و سفارهای تلفنی که فرد فروشنده خود را از طرف یک اداره معرفی می کند، ابتدا تائیدیه تلفن فروشنده را از اداره مربوطه استعلام کنند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی به منظور افزایش سطح آگاهی هموطنان در ارتباط با عملیات بانکی و خنثی کردن ترفندهای مجرمان به صورت تشریحی نحوه فعالیت مجرمان گفت: در انجام مبادلات روزمره مالی تنها موردی که باید به طرف مقابل به منظور انجام تبادل وجه اعلام شود، صرفا شماره کارت، حساب یا شبای مربوط به خود است و تنها کلاهبرداران وانمود می کنند که برای انتقال وجه باید از کارت عابربانک خود استفاده و مشتری را به استفاده ازمنوی انگلیسی به منظورانتقال وجه ترغیب می کنند.