به گزارش پارس ، به نقل از ایسنا، سرهنگ عرفانی با اعلام این خبر افزود: در راستای رسیدگی به یک فقره پرونده واصله با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب بانکی مربوط به یکی از شهروندان مشهدی، بررسی موضوع در دستور کار تیم عملیاتی پلیس فتای استان خراسان رضوی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با انجام یکسری اقدامات در فضای مجازی و انجام تحقیقات عاملان سرقت از حساب شاکی را شناسایی کردند.

رییس پلیس فتای استان خراسان رضوی ادامه داد: متهمان با انجام یکسری عملیات روانی مبنی بر اینکه شما برنده مبالغی وجه نقد به دلایل مختلف اعم از خوش حسابی در پرداخت حساب ها یا خرید شارژ تلفن همراه و… شده اید شهروند را وسوسه کرده و با دسترسی غیرقانونی به اطلاعات حساب افراد و دادن یکسری اطلاعات محرمانه فرد را قانع کردند که این جایزه واقعی است.

عرفانی اضافه کرد: کلاهبرداران در مرحله بعد با جلب اعتماد طعمه، به مقصد سوء خود نزدیک شده و با کشاندن این فرد به پای دستگاه عابربانک و با گرفتن رمز دوم حساب اینترنتی یا به بهانه هزینه ارسال، از افراد کلاهبرداری می کردند.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی پرونده متشکله مشخص شد متهمان نه تنها شاکی مربوطه بلکه افراد دیگری از استان های مختلف را مورد هدف و طعمه خود قرار داده که با انجام تحقیقات توسط کارشناسان پلیس فتا متهم که ساکن تهران بود، شناسایی و با تهیه نیابت قضایی دستگیر شد.

به گفته عرفانی پرونده متشکله به همراه مستندات مربوطه برای ارشاد قضایی و سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شد.

رییس پلیس فتای استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: متاسفانه علی رغم اطلاع رسانی های انجام شده باز هم برخی از شهروندان طعمه افراد کلاهبردار با ترفند « شما برنده… شده اید» می شوند که در همین رابطه لازم است شهروندان توجه داشته باشند که تمامی پیام ها و تماس هایی که با آنان برای برنده شدن در مسابقه برقرار می شود را دقیق بررسی کرده و از صحت آن اصمینان حاصل کنند و هیچ گونه اطلاعات شخصی و مخصوصا اطلاعات بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

وی با بیان اینکه به محض فعال شدن رمز دوم به غیر از مالک اصلی کارت بانکی افراد دیگر نیز می توانند با در دست داشتن رمز دوم و شماره کارت خرید و برداشت اینترنتی را انجام دهند، گفت: شهروندان باید برای انجام خریدهای اینترنتی از لو رفتن رمز بانکی خود جلوگیری کنند.

به گفته عرفانی، شهروندان باید توجه داشته باشند که اگر رمز کارت بانکی شان افشا شد سریع با در دست داشتن کارت بانکی به نزدیک ترین دستگاه خودپرداز مراجعه و رمز بانکی خود را تغییر دهند تا از سرقت وجه از حسابشان جلوگیری شود و همچنین به صورت مکرر حداقل هر شش ماه رمز بانکی خود را تغییر دهند.