به گزارش پارس به نقل از ایسنا، یکی از مشکلات اساسی در حوزه شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروها، فعالیت شرکت های امداد خودرویی متفرقه و غیرمسوول است.

این امداد خودروها با دسترسی به فایل اطلاعات شخصی شهروندان و برقراری تماس، نسبت به اقداماتی چون کلاهبرداری و مزاحمت اقدام می کنند. در این زمینه اخیرا مدیرعامل امداد خودرو ایران اظهار کرده که" امداد خودروهای جعلی مدعی ا ند که فایل اطلاعات شخصی شهروندان را از بیمه مرکزی خریداری می کنند" .

در این زمینه مدیرعامل امداد خودرو ایران تصریح کرده که یکی از موارد مطرح در شکایت ما از شرکت های جعلی امداد خودرویی، چگونگی دستیابی این شرکت ها به اطلاعات محرمانه مشتریان اعم از نام، شماره تلفن شخصی و مشخصات خودروی آنان است.

پیش از این یکی از شهروندان از تجربه شخصی خود در این زمینه گفته بود: از طرف یکی از شرکت های امداد خودرویی با من تماس گرفته و پیشنهاد کردند کارت خدمات پنج ستاره طلایی آنها را به قیمت ۸۹ هزار تومان خریداری کنم.

وی با بیان این که نکته تعجب برانگیز این بود که چگونه کارمندان این شرکت به شماره تلفن شخصی و اطلاعات نام و نام خانوادگی من دست پیدا کرده اند، خاطرنشان کرده بود: پس از این که این موضوع را از آن ها سوال کردم گفتند که شماره تلفن همراه من را از شرکت های بیمه گرفته اند. این در حالی است که من خودرو نداشته و در نتیجه بیمه نامه خودرویی نیز به نام من نزد هیچ یک از شرکت های بیمه ای وجود ندارد.

این وضعیت در حالی است که هر روزه تخلفات مشابهی در این زمینه صورت می گیرد با این حال هنوز مشخص نشده که فایل اطلاعات شخصی شهروندان چگونه به دست این شرکتها می رسد.

شاید اظهارات اخیر مدیرعامل امداد خودرو ایران مبنی بر منبع نشت این اطلاعات، رازگشای این مساله باشد.