به گزارش پارس به نقل از فارس- جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی که به تازگی فیلم سینمایی « آشغال های دوست داشتنی» ساخته محسن امیر یوسفی را دیده است درباره فیلم گفت: ایده فیلم بسیار خوب است اما استفاده خوبی از ایده نشده است. با توجه به شرایط فعلی که صاحبان فتنه خود غیرمستقیم اعتراف می کنند که در سال ۸۸ اشتباه کردند و آنهایی که به اشتباه خود اعتراف نکردند از سوی جامعه رانده شدند به نظرم فیلمساز باید به این موضوع دقت نظر بیشتری می داشت.

وی در درباره انجام اصلاحات برای ارایه هرچه بهتر فیلم گفت: « آشغال های دوست داشتنی» نیاز به اصلاحاتی دارد. فیلمساز تمایل به انجام اصلاحات دارد و قرار است با همکاری مسئولین فارابی درباره اصلاح کارش اقدام نماید.

رئیس سازمان سینمایی در ادامه توضیح داد: فیلم ایده خوبی است اگر ایراداتی که بیشتر تحت تاثیر هیجانات فیلمساز از مسایل فتنه در سال ۸۸ شکل گرفته است به صورت عاقلانه از درون فیلم پالایش شود به نظرم فیلم خوبی خواهد شد.

وی درباره تاثیر فیلم بر مخاطب با توجه به سوژ ه ای که فیلمساز انتخاب کرده است، گفت: فیلم برخی حوادث قبل و حوادث سی و چند سال انقلاب اسلامی را مرور می کند که به عقیده من بد نیست برای نسلی که همه حوادث کشور را ندیدند و بیشتر از طریق شنیداری دنبال کردند می تواند تاثیرگذار باشد.

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به این سؤال که در روزهای پایانی دولت به سر می بریم شاید فیلمساز اصلاحات فیلمش را به دولت بعد بسپارد گفت: من تردید ندارم با توجه به شرایط سیاسی که حاکم است در دولت بعدی این فیلم ممیزی بیشتری خواهد داشت.

شیرین یزدان بخش، حبیب رضائی، هدیه تهرانی، نگارجواهریان، صابر ابر، شهاب حسینی، اکبر عبدی در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم نامه ی « آشغالهای دوست داشتنی» درباره خانواده ای است که یک شب فرصت دارند مشکل مادر خانواده را حل کنند.

محسن امیر یوسفی علاوه بر نویسندگی، کارگردانی « آشغالهای دوست داشتنی» را نیز برعهده داشت. این فیلم با مشارکت بالای ۵۰ درصد بنیاد سینمایی فارابی ساخته شد و قرار بود درباره فتنه ۸۸ و مسایل پیرامون آن آماده نمایش شود.