به گزارش پارس ، حسن پلارک در گفت وگو با فارس گفت: خوشبختانه قسمت اصلی حرم مورد اصابت قرار نگرفته و به آن آسیبی وارد نشده است، این اتفاق در مصلایی رخ داده است که مخصوص نمازگزاران است و در فاصله ۱۰۰ تا ۱۵۰ متری حرم قرار دارد.

وی ادامه داد: ما از گذشته عملیات بازسازی را در حرم حضرت زینب (س) شروع کرده بودیم و نزدیک به ۶ ماه قبل نیز بر اثر انفجار یک خودرو در نزدیکی حرم حضرت زینب (س) به سقف و قسمت هایی از حرم آسیب هایی وارد شد که همه آنها بازسازی شده بود و مصلی آماده بهره برداری بود که این اتفاق دوباره در همان محل رخ داد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات بیان داشت: هم اکنون ستاد بازسازی عتبات عالیات در حراست، پیرامون حرم و مدیریت آن همکاری دارد و به محض اینکه اتفاقی رخ دهد اجازه نمی دهیم که آسیب ها باقی بماند و سریع مراحل بازسازی آن را آغاز می کنیم.

پلارک افزود: تلاش می کنیم که با توجه به میزان خسارات وارد شده در کمتر از ۲ هفته بازسازی ها انجام شود و مصلی قابل استفاده برای نمازگزاران شود.

وی تصریح کرد: ستاد بازسازی طرح جامعی را برای توسعه حرم حضرت زینب (س) دارد که هنوز به دلیل درگیری هایی که در منطقه وجود دارد آغاز نشده است اما بازسازی ها همه روزه انجام می شود.