به گزارش پارس به نقل از فارس، علیرضا بختیاری اظهار داشت: افزایش دوام بقا مطبوعات کشور مستلزم تفکیک وظایف و حدود صاحب امتیاز با مدیر مسئول رسانه و مطبوعات و همچنین بازنگری در قانون مطبوعات است.

مدیر مسئول روزنامه دنیای اقتصاد افزود: در این صورت اگر برخوردی در ازای وقوع تخلفی در یک روزنامه صورت گیرد، این برخورد قانونی متوجه صاحب امتیاز که سرمایه گذار است، نمی شود.

وی یادآور شد: به منظور برخورد قانونی با مطبوعات در صورت بروز تخلف ابزارها و روش های دیگری غیر از توقیف روزنامه یا نشریه وجود دارد و بکارگیری این افراد با دوام و بقا مطبوعات همراه است.

فعال عرصه رسانه بیان داشت: تحمل امر مذکور موجب می شود تا صاحب امتیاز رسانه ها و مطبوعات داخلی برای پیشبرد اهداف پیش بینی شده اندیشه و نگرشی طولانی مدت داشته باشد و در جهت حفظ اشتغال گام بردارد.

مدیرمسئول روزنامه دنیای اقتصاد با تأکید بر اینکه دولت باید از رسانه داری خودداری کند اظهار داشت: وظیفه دولت پیشبرد اهداف سیاسی و حاکمیتی است و نباید وارد رقابت با بخش خصوصی در حوزه رسانه و مطبوعات شود.

به گفته وی بخش خصوصی امکان رقابت با دولت را اندارد.

بختیاری خروج دولت از عرضه رقابت با مطبوعات و رسانه های بخش خصوصی را موجب دوام و بقا مطبوعات کشور دانست و ادامه داد: در این صورت امکان رشد گسترش مطبوعات خصوصی وجود خواهد داشت ضمن آنکه درون و عمق طولانی آن ها تا حدودی تضمین شده خواهد بود.

وی اضافه کرد: در کشور بخش عمده اقتصاد در اختیار دولت است بنابراین دولت باید خوراک رسانه ها را تهیه کند و رسانه ها و همچنین مطبوعات کشور به سمت انجام فعالیت های تخصصی، تحلیلی و فنی حرکت کنند.

مدیر مسئول روزنامه دنیای اقتصاد خاطرنشان کرد: چنانچه دولت از فضای رقابت با رسانه ها خارج شود در کنار اصلاح قوانین می توان نگرش بلند مدت بر رسانه ها داشت و به آن ها نگرشی فرا منطقه ای داشت.