به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مرتضی تمدن صبح امروز در مراسم افتتاح این مرکز گفت: با همت عالی و تلاش جدی توانستیم یکی از بزرگترین مراکز نگهداری، درمانی، مشاوره ای و کارآموزی در حوزه مواد مخدر را راه اندازی کنیم و امیدواریم تا پایان امسال فازهای باقیمانده این مرکز را آماده بهره برداری کنیم.

وی ادامه داد: واقعیت این است که در حوزه مسائل جاری کشور، مسئله مبارزه با مواد مخدر همچنان جزء اولویت های ما است و حتماً دولت جدید با حرکت در این مسیر، روندی را که با همت ستاد مبارزه با مواد مخدر پایه گذاری شده است، استمرار خواهد داد.

استاندار تهران بیان داشت: امروز چاره ای نداریم و باید که از ظرفیت ها و امکانات به طور جد برای مبارزه با مواد مخدر استفاده کنیم خدا می داند که چقدر از خانواده ها دلهره و نگرانی دارند و در ملاقات های عمومی می بینم که قلب و دل این خانواده ها از تهدید مواد مخدر می لرزد لذا باید وقت بگذاریم و تلاش کنیم.

تمدن افزود: در سال ۹۰ و ۹۱ و از ابتدای سال جاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران به همراه کمیته های زیرمجموعه آن، کارهای مربوط به این مرکز را انجام می دادند که البته این، تنها یک چشمه از کارهایی است که در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام شده است.

وی ادامه داد: در حوزه های مقابله، پیشگیری و فرهنگی، حقوقی و قضایی و درمان و کاهش آسیب اقدامات بزرگی در حال انجام است به طوری که در این مدت ۳۱۰ جلسه و نشست برگزار شده که ۱۷۴۰ مصوبه داشته که اغلب آنها عملیاتی شده است.

استاندار تهران گفت: مبارزه با مواد مخدر کار سنگینی است و امسال در برنامه های استان تهران علی رغم وجود مسائل و موضوعات مختلف، توجه به مسئله مواد مخدر به عنوان اولویت اول استان تهران مطرح شده است؛ چرا که تهران آینه تمام عیار کشور است و تجریه نشان داده که هر موضوعی که در اولویت برنامه ها قرار می گیرد به نتیجه می رسد، لذا در مبارزه با مواد مخدر نیز به میدان آمده ایم و حتماً به نتیجه خواهیم رسید.

تمدن خطاب به مأموران نیروی انتظامی گفت: از نیروهای این یگان تقاضا داریم با توجه به ظرفیت دو هزار نفری این مرکز، معتادان کارتن خواب و ولگرد را از سطح شهر جمع آوری و به این مکان منتقل کنند و در این خصوص استانداری آمادگی دارد هر کمکی را که لازم است انجام دهد.

مرکز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادان اخوان، ظرفیت پذیرش دو هزار نفر را دارد

همچنین احمد ربیع زاده - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در این مراسم گفت: این مرکز در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار و زیربنای ۳۵ هزار مترمربع می باشد که فاز ۱ و ۲ آن در جهت اقدامات درمانی به میزان ۱۹ هزار متر مربع و با هزینه ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بازسازی و تکمیل شده است.

وی افزود: این مرکز سالیان متمادی بی استفاده بود که با پیگیری های وزیر کشور و دبیرکل ستاد و همچنین استاندار تهران به مرحله بهره برداری رسید که با تأمین اعتبارات لازم، فعلا نیمی از پروژه افتتاح شده و نیمی دیگر نیاز به تامین اعتبارات دارد.

ربیع زاده گفت: مرکز درمانی اخوان در دو فاز و ۱۷ سالن می تواند در مجموع دو هزار مددجو را تحت پوشش قرار دهد که اکنون تجهیزات فاز ۱ این مرکز درمانی آماده است و در صورت تأمین اعتبار، فاز ۲ آن نیز به بهره برداری خواهد رسید.